مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

8,825
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

934
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رتبه بندی آموزشی دانشکده های ارایه دهنده رشته های علوم توانبخشی در ایران

صفحات

 صفحه شروع 50 | صفحه پایان 56

چکیده

 هدف: در دو دهه اخیر گسترش کمی دانشگاه های علوم پزشکی و افزایش تعداد فارغ التحصیلان این گروه به عنوان در دسترس ترین راه حل سامان دادن به کاستی های سیستم بهداشتی و درمانی مدنظر بوده است. در حال حاضر بهبود کیفیت ارایه خدمات آموزشی در دانشگاه های علوم پزشکی اهمیت بیشتری یافته و در اولویت قرار گرفته است.تعیین تفاوت های ارایه خدمات آموزشی در رشته های علوم توانبخشی شامل فیزیوتراپی, بینایی سنجی, شنوایی شناسی, گفتار درمانی, اعضای مصنوعی و کار درمانی در ایران و شناسایی نقاط قوت و ضعف آنها در مقایسه با یکدیگر هدف این تحقیق است.روش بررسی: برای بررسی رشته های علوم توانبخشی, مجموعه ای شامل 50 معیار و شاخص در قالب یک نمودار شاخه درختی طراحی شد. سپس وزن این معیارها با روش های جلب توافق آرا تعیین گردید. از هر دانشکده نماینده ای معرفی شد تا پرسشنامه ای که برای جمع آوری اطلاعات طراحی شده بود را تکمیل کند. اطلاعات جمع آوری شده با بازدید از دانشکده ها تکمیل و تصحیح گردید. سپس امتیاز هر دانشکده در هر معیار محاسبه شد. برای آنالیز نهایی نیز از یک نرم افزار کامپیوتری که به همین منظور طراحی شده بود استفاده گردید.یافته ها: رشته های علوم توانبخشی در مقطع کارشناسی در دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی با امتیاز 73.41 از 100 رتبه اول, در دانشکده توانبخشی ایران با امتیاز 70.91 از 100 رتبه دوم , و در دانشکده توانبخشی تهران با امتیاز 68.91 از 100, رتبه سوم را کسب کردند.نتیجه گیری: با انجام این طرح نقاط قوت و ضعف ارایه خدمات آموزشی در رشته های علوم توانبخشی مشخص شده و به عنوان الگویی عملی برای اصلاح و ارتقای کمی و کیفی, در اختیار برنامه ریزان و مسوولان قرار گرفت.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    محمدی، آیین، مجتهدزاده، ریتا، و کریمی، عبداله. (1384). رتبه‌ بندی‌ آموزشی‌ دانشکده های ارایه دهنده رشته های علوم توانبخشی در ایران‌ . آرشیو توانبخشی (توانبخشی)، 6(2 (مسلسل 21))، 50-56. SID. https://sid.ir/paper/429542/fa

    Vancouver: کپی

    محمدی آیین، مجتهدزاده ریتا، کریمی عبداله. رتبه‌ بندی‌ آموزشی‌ دانشکده های ارایه دهنده رشته های علوم توانبخشی در ایران‌ . آرشیو توانبخشی (توانبخشی)[Internet]. 1384؛6(2 (مسلسل 21)):50-56. Available from: https://sid.ir/paper/429542/fa

    IEEE: کپی

    آیین محمدی، ریتا مجتهدزاده، و عبداله کریمی، “رتبه‌ بندی‌ آموزشی‌ دانشکده های ارایه دهنده رشته های علوم توانبخشی در ایران‌ ،” آرشیو توانبخشی (توانبخشی)، vol. 6، no. 2 (مسلسل 21)، pp. 50–56، 1384، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/429542/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button