مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

4,760
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,726
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

4

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی نقش آموزش مهارت های ارتباطی و حل مساله اجتماعی بر عزت نفس و هوشبهر دانش آموزان مقطع سوم دبستان

صفحات

 صفحه شروع 69 | صفحه پایان 74

چکیده

 هدف: هدف از این پژوهش بررسی نقش آموزش مهارتهای ارتباطی و حل مساله اجتماعی بر عزت نفس و هوشبهر دانش آموزان مقطع سوم دبستان است.روش بررسی: برای انجام این مطالعه, روش تجربی پیش آزمون- پس آزمون انتخاب شد. چهل و هشت دانش آموز سوم ابتدایی به طور تصادفی به دو گروه مورد و شاهد تقسیم شدند. گروه مورد طی برنامه مهارتهای ارتباطی و حل مساله به مدت 15 جلسه تحت آموزش قرار گرفتند. برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه های هوش آزمای بازنگری شده وکسلر کودکان و اعتمادبه نفس پاپ و مک هیل استفاده گردید. در تحلیل داده ها, آزمون تی به کار گرفته شد.یافته ها: تحلیل آماری پیش آزمون و پس آزمون نشان داد که آموزش به طور معنی داری نمرات هوش را در میان گروه مورد بهبود بخشیده است (p<0.05). تحلیل آماری همچنین از بهبود معنی دار اعتماد به نفس در این گروه حکایت داشت.نتیجه گیری: یافته ها, بیانگر نقش و اثر مثبت آموزش مهارت های ارتباطی و حل مساله اجتماعی بر اعتماد به نفس و هوشبهر می باشد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

محمودی راد، مریم، آراسته، حمیدرضا، افقه، سوسن، و براتی سده، فرید. (1386). بررسی نقش آموزش مهارت های ارتباطی و حل مساله اجتماعی بر عزت نفس و هوشبهر دانش آموزان مقطع سوم دبستان. آرشیو توانبخشی (توانبخشی)، 8(ویژه نامه (مسلسل 29))، 69-74. SID. https://sid.ir/paper/43180/fa

Vancouver: کپی

محمودی راد مریم، آراسته حمیدرضا، افقه سوسن، براتی سده فرید. بررسی نقش آموزش مهارت های ارتباطی و حل مساله اجتماعی بر عزت نفس و هوشبهر دانش آموزان مقطع سوم دبستان. آرشیو توانبخشی (توانبخشی)[Internet]. 1386؛8(ویژه نامه (مسلسل 29)):69-74. Available from: https://sid.ir/paper/43180/fa

IEEE: کپی

مریم محمودی راد، حمیدرضا آراسته، سوسن افقه، و فرید براتی سده، “بررسی نقش آموزش مهارت های ارتباطی و حل مساله اجتماعی بر عزت نفس و هوشبهر دانش آموزان مقطع سوم دبستان،” آرشیو توانبخشی (توانبخشی)، vol. 8، no. ویژه نامه (مسلسل 29)، pp. 69–74، 1386، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/43180/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button