مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

7,729
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

2,336
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر بازی های آموزشی بر میزان یادگیری برخی از مفاهیم ریاضی در دانش آموزان پسر کم توان ذهنی آموزش پذیر

صفحات

 صفحه شروع 8 | صفحه پایان 18

چکیده

 هدف: هدف این پژوهش تعیین تاثیر بازی های آموزشی بر میزان یادگیری برخی از مفاهیم ریاضی در دانش آموزان پسر کم توان ذهنی آموزش پذیر است.روش بررسی: در این پژوهش شبه تجربی, به روش نمونه گیری در دسترس, دو مدرسه کودکان کم توان ذهنی انتخاب شده و تمام دانش آموزان پایه اول ابتدایی (قسمت اول) این دو مدرسه به صورت تصادفی در دو گروه آزمایش و کنترل جایگزین گردیدند (هر گروه 8 نفر). سپس گروه آزمایش مفاهیم ریاضی را از طریق بازی های آموزشی و گروه کنترل به روش جاری تدریس آموزش دیدند. ابزارهای پژوهش شامل 4 بازی آموزشی محقق ساخته, 4 خرده آزمون محقق ساخته و یک پس آزمون محقق ساخته بود. داده های حاصل با استفاده از آزمون «یو من ویتنی» تحلیل شد.یافته ها: تفاوت میانگین نمرات دو گروه آزمایش و کنترل در کل مفاهیم ریاضی معنادار بود (025/0=P). همچنین این مداخله باعث افزایش میانگین نمرات گروه آزمایش در هر یک از مفاهیم ریاضی نسبت به گروه کنترل شد, اما این اختلاف معنادار نبود.نتیجه گیری: بازی های آموزشی می تواند موجب ارتقای میزان یادگیری مفاهیم ریاضی در دانش آموزان کم توان ذهنی شود.

چندرسانه ای

  • ثبت نشده است.
  • استنادها

    ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    اخواست، آسیه، بهرامی، هادی، پورمحمدرضای تجریشی، معصومه، و بیگلریان، اکبر. (1388). تاثیر بازی های آموزشی بر میزان یادگیری برخی از مفاهیم ریاضی در دانش آموزان پسر کم توان ذهنی آموزش پذیر. آرشیو توانبخشی (توانبخشی)، 10(3 (مسلسل 39))، 8-18. SID. https://sid.ir/paper/43200/fa

    Vancouver: کپی

    اخواست آسیه، بهرامی هادی، پورمحمدرضای تجریشی معصومه، بیگلریان اکبر. تاثیر بازی های آموزشی بر میزان یادگیری برخی از مفاهیم ریاضی در دانش آموزان پسر کم توان ذهنی آموزش پذیر. آرشیو توانبخشی (توانبخشی)[Internet]. 1388؛10(3 (مسلسل 39)):8-18. Available from: https://sid.ir/paper/43200/fa

    IEEE: کپی

    آسیه اخواست، هادی بهرامی، معصومه پورمحمدرضای تجریشی، و اکبر بیگلریان، “تاثیر بازی های آموزشی بر میزان یادگیری برخی از مفاهیم ریاضی در دانش آموزان پسر کم توان ذهنی آموزش پذیر،” آرشیو توانبخشی (توانبخشی)، vol. 10، no. 3 (مسلسل 39)، pp. 8–18، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/43200/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button