مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

782
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نظرات دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اهواز نسبت به ارزشیابی استاد

صفحات

 صفحه شروع 0 | صفحه پایان 0

کلیدواژه

ثبت نشده است

چکیده

 مقدمه: در مراکز آموزشی ارزشیابی فعالیت های آموزشی اساتید به طرق گوناگون انجام می گیرد. یکی از متداول ترین این روشها که تقریبا در تمامی دانشگاههای معتبر دنیا انجام می گیرد، ارزشیابی استاد توسط دانشجویان (SET) بوسیله پرسشنامه است شواهد پژوهشی نشان داده است که با وجود کاربرد فراوان این نوع ارزشیابی، اظهار نظر دانشجویان درباره عملکرد اساتید، متاثر از عواملی است که برخی با آن مرتبط و برخی دیگربی ارتباطند. هدف از این پژوهش بررسی و تعیین دیدگاه دانشجویان نسبت به ارزشیابی استاد  (SET)و اولویت و اهمیت عواملی بوده است که دانشجویان در ارزشیابی اساتید خود به آنها استناد می نمایند.روشها: پرسشنامه نظر سنجی با تعداد 64 سوال بسته با مقیاس 5 درجه ای از1 (اصلا) تا 5 (بسیار زیاد) طراحی و بین 561 تن از دانشجویان دانشگاه توزیع گردید. تعداد 423 پرسشنامه توسط دانشجویان تکمیل و جمع آوری گردید (بازگشت پرسشنامه 5/75%) داده ها با برنامه SPSS مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت که پس از محاسبه فراوانی، درصد و میانگین، با تعیین مجذور کای، آزمون t دانشجویی، روش توکی (Tukey) و همبستگی پیرسون نتایج مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفتند. یافته ها: نتایج تحقیق نشان داد که میانگین پاسخ ها بترتیب اولویت شامل، ویژگی های شغلی استاد، ویژگی های فردی استاد، ویژگی های علمی استاد، فرآیند ارزشیابی و ویژگی های دانشجویان بوده است. یافته های تحقیق همچنین مشخـــص نمود که دانشجویان با میانگین 05/4 برای ویژگی های شغلی اساتید نسبت به ویژگی های علمی و فردی آنان اهمیت بیشتری قائل هستند. در حالیکه ویژگی های دانشجویان را با میانگین 45/3 در ارزشیابی استاد کم اهمیت تر ارزیابی نموده اند. دانشجویان با میانگین 73/3 فرآیند ارزشیابی و ارزشیابی های انجام شده در دانشگاه را در حد نسبتا مطلوب می دانند. آنها در پاسخ میزان صداقت دانشجویان در تکمیل پرسشنامه های ارزشیابی و قابل اعتماد بودن نتایج آن تا چه حد میباشد با میانگین 08/4 اعلام نموده اند که نتایج ارزشیابی از اعتبار بالایی برخوردار است. اگر چه با میانگین نسبتا پایین (45/3) اعتقاد داشتند که دانشگاه برای نتایج ارزشیابی دانشجو از استاد اهمیت زیادی قایل نبوده است. تیجه. نتایج حاصل حاکی از آنست که نگرش دانشجویان دانشگاه نسبت به ارزشیابی استاد (SET) درحد نسبتا مطلوب است و بایستی دانشگاه جهت افزایش سطح کیفیت ارزشیابی استاد و استفاده بهینه از نتایج ارزشیابی برنامه ریزی نماید و در این راستا از ویژگی های مطلوب اساتید از نظر دانشجویان الهام بگیرد و در نهایت با فراهم نمودن بازخورد مناسب جهت اساتید به بهبود شرایط یادگیری و کیفیت تدریس کمک نماید.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    شکورنیا، عبدالحسین، مطلق، محمداسماعیل، ملایری، علیرضا، و جهان مردی، عبدالرضا. (1381). نظرات دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اهواز نسبت به ارزشیابی استاد. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 2(1 (پیاپی 7) (ویژه نامه پنجمین همایش کشوری آموزش پزشکی))، 0-0. SID. https://sid.ir/paper/432914/fa

    Vancouver: کپی

    شکورنیا عبدالحسین، مطلق محمداسماعیل، ملایری علیرضا، جهان مردی عبدالرضا. نظرات دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اهواز نسبت به ارزشیابی استاد. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1381؛2(1 (پیاپی 7) (ویژه نامه پنجمین همایش کشوری آموزش پزشکی)):0-0. Available from: https://sid.ir/paper/432914/fa

    IEEE: کپی

    عبدالحسین شکورنیا، محمداسماعیل مطلق، علیرضا ملایری، و عبدالرضا جهان مردی، “نظرات دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اهواز نسبت به ارزشیابی استاد،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 2، no. 1 (پیاپی 7) (ویژه نامه پنجمین همایش کشوری آموزش پزشکی)، pp. 0–0، 1381، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/432914/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button