مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

547
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نظر کارورزان پزشکی در مورد روش های آزمون در بخش های بالینی

صفحات

 صفحه شروع 0 | صفحه پایان 0

کلیدواژه

ثبت نشده است

چکیده

 زمینه و هدف: هیچ روش و برنامه آموزشی بدون وجود ارزیابی مناسب و متناسب با محتوای آموزشی کامل نخواهد بود.روشهای مختلف ارزیابی می تواند بعنوان مکمل یک برنامه آموزشی عمل نماید یا باعث اختلال در آن شود. مشاهدات نشان می دهد که اغلب روشهای ارزیابی در بخشهای بالینی فقط برای سنجش دانش دانشجویان پزشکی طراحی شده اند. در این مطالعه سعی شده است نظر کارورزان پزشکی در مورد روشهای ارزیابی در بخشهای مختلف بالینی آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تبریز بررسی شود.روش و ابزار: در این روش 100 نفر کارورز پزشکی بصورت تصادفی از دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تبریز و آزاد اسلامی تبریز از 10 بخش آموزشی انتخاب و نظر آنان که توسط یک پرسشنامه طراحی شده، اخذ گردید. و با استفاده از نرم افزار آماری SPSS10 و روش آماری همبستگی پیرسون و اسپیرمن مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.نتایج: بنابه نتایج بدست آمده از کارورزان پزشکی 37% ارزیابیهای بخشهای بالینی بصورت امتحان شفاهی، 22% تستی چهارجوابی، 14% روش تشریحی کتبی بوده است و هیچ امتحان عملی از آنان بعمل نیامده است. 62% ارزیابی ها بر اساس عملکرد در طول دوره و فقط 26% ارزیابی هاموید سطح معلومات آنان بوده است. بیش از 50% کارورزان از روشهای ارزیابی ناراضی بودند و فقط 28% از کارآیی روشهای ارزیابی در مورد مهارت و توانایی خود اظهار رضایت کرده بودند. 34% کارورزان نمره کسب شده خود را منصفانه می دانستند. در میان بخشهای آموزشی بخش روانپزشکی از بالاترین و بخش کودکان پایین ترین نمره رضایت را از نظر روش ارزیابی پایان دوره کسب کرده  بودند.نتیجه گیری: با وجود روشهای مختلف ارزیابی بنظر می رسد مراجعه به نظر کارورزان در مورد تاثیر روشهای آزمون یکی از ابزار کار یک برنامه آموزشی کامل می باشد. تجدید نظر در روشهای ارزیابی اجتناب ناپذیر بنظر می رسد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    فخاری، علی، کارگرماهر، محمدحسن، و زادگان افشرد، قلی. (1384). نظر کارورزان پزشکی در مورد روش های آزمون در بخش های بالینی. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 5(پیوست 14(ویژه نامه هفتمین همایش کشوری آموزش پزشکی))، 0-0. SID. https://sid.ir/paper/432956/fa

    Vancouver: کپی

    فخاری علی، کارگرماهر محمدحسن، زادگان افشرد قلی. نظر کارورزان پزشکی در مورد روش های آزمون در بخش های بالینی. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1384؛5(پیوست 14(ویژه نامه هفتمین همایش کشوری آموزش پزشکی)):0-0. Available from: https://sid.ir/paper/432956/fa

    IEEE: کپی

    علی فخاری، محمدحسن کارگرماهر، و قلی زادگان افشرد، “نظر کارورزان پزشکی در مورد روش های آزمون در بخش های بالینی،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 5، no. پیوست 14(ویژه نامه هفتمین همایش کشوری آموزش پزشکی)، pp. 0–0، 1384، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/432956/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button