مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,055
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

3

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر کارگاه اصول آموزش بالینی بر رفتارهای موثر در آموزش بالینی مربیان پرستاری و مامایی

صفحات

 صفحه شروع 97 | صفحه پایان 106

چکیده

 مقدمه: در فرایند تحصیلی, ارتقا و پایش رفتارهای آموزشی بالینی مدرسان ضرورت دارد. هدف این پژوهش تعیین تاثیر شرکت مربیان در یک کارگاه آموزشی سه روزه درباره آموزش و ارزشیابی بالینی بر بکارگیری رفتارهای موثر در آموزش بالینی مربیان دانشکده پرستاری و مامایی شهر شیراز بود. روش ها: در این پژوهش شبه تجربی با طرح دو گروهی فقط پس آزمون, کلیه مربیانی (39 نفر) که حداقل به مدت چهار ماه آموزش بالینی دانشجویان را بر عهده داشتند, انتخاب و بطور تصادفی در دو گروه تجربی (19 نفر) و شاهد (20 نفر) تقسیم گردیدند. سپس گروه تجربی در یک کارگاه آموزشی شرکت کرد. دو ماه بعد, تمامی دانشجویانی که تحت نظارت مربیان دو گروه به کسب تجربیات بالینی پرداخته بودند, با یک پرسشنامه پایا و روا حاوی 21 گزینه رفتار موثر در آموزش بالینی, مربیان خود را در مورد ارزیابی قرار دادند. میانگین نمرات هر یک از رفتارها در دو گروه با آزمون t مستقل به کمک نرم افزار SPSS مورد تحلیل قرار گرفت. نتایج: میانگین کل امتیاز داده شده به گروه تجربی نسبت به گروه شاهد بطور معنی داری بیشتر بود. علاوه بر این, مربیان گروه تجربی در 6 رفتار آموزشی هدایت کنفرانس های بالینی به نحو موثر, ارایه بازخورد مثبت و تشویق, تشویق دانشجویان به تفکر, تجزیه و تحلیل و انتقاد منطقی, داشتن انعطاف پذیری, تسهیل خود ارزشیابی دانشجویان و پرسیدن سوالات تفکربرانگیز, نسبت به گروه شاهد تفاوت معنی داری داشتند ولی در 15 رفتار آموزشی دیگر تفاوت دو گروه معنی دار نبود. نتیجه گیری: شرکت مربیان در کارگاه آموزش بالینی موجب بکارگیری اصول آموزشی توسط آنان گردید و تاثیر مثبتی بر رفتارهای موثر آموزش بالینی داشت. مدیران و برنامه ریزان باید موقعیت های مناسبی را برای تسهیل بکارگیری دانش و مهارت های آموزش بالینی مربیان فراهم کنند.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

معطری، مرضیه، مقدسی، مهین، موسوی نسب، سیدمسعود، و رضویه، اصغر. (1385). تاثیر کارگاه اصول آموزش بالینی بر رفتارهای موثر در آموزش بالینی مربیان پرستاری و مامایی. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 6(2 (پیاپی 16))، 97-106. SID. https://sid.ir/paper/434260/fa

Vancouver: کپی

معطری مرضیه، مقدسی مهین، موسوی نسب سیدمسعود، رضویه اصغر. تاثیر کارگاه اصول آموزش بالینی بر رفتارهای موثر در آموزش بالینی مربیان پرستاری و مامایی. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1385؛6(2 (پیاپی 16)):97-106. Available from: https://sid.ir/paper/434260/fa

IEEE: کپی

مرضیه معطری، مهین مقدسی، سیدمسعود موسوی نسب، و اصغر رضویه، “تاثیر کارگاه اصول آموزش بالینی بر رفتارهای موثر در آموزش بالینی مربیان پرستاری و مامایی،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 6، no. 2 (پیاپی 16)، pp. 97–106، 1385، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/434260/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button