Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,436
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

2,070
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

عملکرد دانش آموزان دیرآموز اول ابتدایی در مقیاس های هوشی وکسلر، لایتر و گودیناف

صفحات

 صفحه شروع 37 | صفحه پایان 44

چکیده

 هدف: این پژوهش, با هدف بررسی عملکرد دانش آموزان دیرآموز اول ابتدایی در مقیاس های هوشی وکسلر, لایتر و گودیناف به مرحله اجرا درآمده است.روش بررسی: این پژوهش از نوع مقایسه ای است. جامعه آماری شامل همه دانش آموزان دیرآموز اول ابتدایی شهر اصفهان است که از میان آنان, پنجاه دانش آموز (25 دختر و 25 پسر) با روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شدند. برای سنجش هوش کلامی و غیرکلامی دانش آموزان از مقیاس تجدیدنظرشده هوش وکسلر کودکان, مقیاس عملکردی بین المللی لایتر و آزمون نقاشی آدمک گودیناف استفاده شد. برای تجزیه و تحلیل یافته ها از SPSS نسخه 15 و از آزمون های آماری ضریب همبستگی پیرسون و تی مستقل استفاده شد.یافته ها: نتایج نشان داد دانش آموزان دیرآموز, در خرده مقیاس های وکسلر و لایتر دارای عملکردی مشابه بودند. مقیاس لایتر با وکسلر (p<0.05) و گودیناف (p<0.01) رابطه مثبت معنی داری دارد. همچنین بین دانش آموزان دختر و پسر از نظر مقیاس های هوشی وکسلر, لایتر و گودیناف تفاوت معنی داری وجود ندارد(p>0.05) .نتیجه گیری: ارتباط بین مقیاس هوشی لایتر با وکسلر و گودیناف, نیز تاییدی بر صحت ارزیابی است. عملکرد دیرآموزان دختر و پسر اول ابتدایی در سه مقیاس هوشی مشابه بود.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    خشوعی، مهدیه سادات، و میرلوحی، فخری سادات. (1393). عملکرد دانش آموزان دیرآموز اول ابتدایی در مقیاس های هوشی وکسلر, لایتر و گودیناف. آرشیو توانبخشی (توانبخشی)، 15(1)، 37-44. SID. https://sid.ir/paper/43435/fa

    Vancouver: کپی

    خشوعی مهدیه سادات، میرلوحی فخری سادات. عملکرد دانش آموزان دیرآموز اول ابتدایی در مقیاس های هوشی وکسلر, لایتر و گودیناف. آرشیو توانبخشی (توانبخشی)[Internet]. 1393؛15(1):37-44. Available from: https://sid.ir/paper/43435/fa

    IEEE: کپی

    مهدیه سادات خشوعی، و فخری سادات میرلوحی، “عملکرد دانش آموزان دیرآموز اول ابتدایی در مقیاس های هوشی وکسلر, لایتر و گودیناف،” آرشیو توانبخشی (توانبخشی)، vol. 15، no. 1، pp. 37–44، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/43435/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا