مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

836
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

120
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

سنجش و مقایسه کارکردهای علمی و تحقیقاتی دانش آموختگان دوره دکترای تخصصی دانش آموختگان (Ph.D) داخل و خارج از کشور

صفحات

 صفحه شروع 53 | صفحه پایان 59

چکیده

 ارزیابی کارکرد دانش آموختگان دکترای تخصصی (PhD) داخل و خارج از کشور و مقایسه این کارکرد از مواردی است که می تواند به برنامه ریزان آموزشی کشور در زمینه اصلاح و ارتقا آموزش عالی کشور کمک نماید. در این تحقیق تحلیلی آینده نگر, پرسشنامه ای حاوی 30 سوال برای دانش آموختگان دکترای تخصصی (PhD) داخل کشور و 41 سوال برای دانش آموختگان دکترای تخصصی (PhD) خارج کشور تهیه و بین این فارغ التحصیلان در دانشگاههای علوم پزشکی کشور توزیع گردید. سوالات شامل اطلاعات فردی (جنس – سن – تاهل - تعداد فرزندان - زمان استخدام - مرتبه دانشگاهی - وضعیت استخدام - زمان استخدام - وضعیت اشتغال), اطلاعات تحصیلی (مدت تحصیل در داخل کشور - مدت تحصیل در خارج کشور - آخرین مدرک تحصیلی داخلی - آخرین مدرک تحصیلی خارجی - زمان شروع به تحصیل در مقطع PhD - زمان خاتمه) و اطلاعات مربوط به کارکرد علمی (آموزشی و پژوهشی) شامل دوره های تدریس - مسوولیتهای آموزشی - مسوولیت های اجرایی - پایان نامه ها - مقالات چاپ شده در مجلات داخلی و بین المللی - کتاب های چاپ شده - شرکت در کنگره ها - انجام پروژه های پژوهشی بود. پرسشنامه ها برای افراد مورد نظر ارسال و از آنان خواسته شد تا نسبت به تکمیل پرسشنامه اقدام و بعد از تکمیل به آموزش دانشکده محل خدمت خود تحویل دهند. پرسشنامه فاقد نام و نام خانوادگی بود. جمعا 390 نفر از دارندگان دکترای تخصصی (PhD) پرسشنامه را تکمیل نمودند. پس از کدگذاری اطلاعات و داده ها استخراج و وارد فرمهای کامپیوتری و نهایتا به کمک نرم افزار آماری EP15 داده ها وارد کامپیوتر شدند. نتایج تحلیل نشان داد که تفاوت آماری معنی داری بین عملکرد آموزشی و پژوهشی دانش آموختگان داخل و خارج که بر مبنای فعالیتهای آموزشی و پژوهشی آنها محاسبه گردیده بود وجود نداشت (P<0.05). متوسط ساعات تدریس دانش آموختگان داخل و خارج به ترتیب برابر 5.61 و 5.49 ساعت در هفته بود و متوسط تعداد مقالات دانش آموختگان داخل و خارج در خارج از ایران به ترتیب برابر 1 و 2 مقاله بود. متوسط تعداد طرحهای تحقیقاتی دانش آموختگان داخل و خارج به ترتیب برابر 2.57 و 3.57 طرح بود. متوسط تعداد مشاوره های پایان نامه های دانشجویی دانش آموختگان داخل و خارج به ترتیب برابر 5.22 و 9.93 پایان نامه بود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button