مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,050
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,190
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه مشکلات رفتاری و پیشرفت تحصیلی در کودکان با و بدون مشکلات حرکتی

صفحات

 صفحه شروع 32 | صفحه پایان 36

چکیده

 هدف : این پژوهش به منظور مقایسه مشکلات رفتاری و پیشرفت تحصیلی در کودکان با و بدون مشکلات حرکتی انجام گرفت.روش بررسی: در این تحقیق مقایسه ای هفده کودک با مشکلات حرکتی و بیست و پنج کودک بدون مشکلات حرکتی که مهارتهای حرکتی آنان بر اساس مقیاس رشد حرکتی لینکلن - اوزرتسکی سنجیده شده بود, به طور تصادفی انتخاب و وضعیت رفتاری و تحصیلی آنها مورد مقایسه قرار گرفت. از فرم والد چک لیست رفتاری کودک برای ارزیابی مشکلات هیجانی و رفتاری کودکان استفاده شد. داده های حاصل با استفاده از آزمون تی مستقل تحلیل شدند.یافته ها: نتایج نشان داد کودکان دچار مشکلات حرکتی در مقایسه با کودکان بدون مشکلات حرکتی پیشرفت تحصیلی ضعیف تری دارند (0.001>p). همچنین نتایج نشان داد که کودکان دارای مشکلات حرکتی, مشکلات کلی, درونی, بیرونی و اجتماعی, شکایات جسمانی, عدم توجه و گوشه گیری بیشتری نسبت به کودکان بدون مشکلات حرکتی دارند (p<0.001), ولی بین دو گروه از نظر اضطراب / افسردگی, مشکلات تفکر و جنسیت و رفتار بزهکارانه و پرخانشگرانه اختلاف معناداری وجود ندارد (p>0.05).نتیجه گیری: مطابق نتایج حاصل, کودکان دارای مشکلات حرکتی خطرپذیری بیشتری برای ابتلا به مشکلات در زمینه های رفتاری و تحصیلی دارند. از این رو در ارزیابی این کودکان (صرفنظر از میزان و یا شدت این مشکلات) می بایست دامنه وسیعی از کنش های آنان علاوه بر کنش حرکتی مورد بررسی قرار گیرد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    احدی، بتول. (1388). مقایسه مشکلات رفتاری و پیشرفت تحصیلی در کودکان با و بدون مشکلات حرکتی. آرشیو توانبخشی (توانبخشی)، 10(1 (مسلسل 37))، 32-36. SID. https://sid.ir/paper/43467/fa

    Vancouver: کپی

    احدی بتول. مقایسه مشکلات رفتاری و پیشرفت تحصیلی در کودکان با و بدون مشکلات حرکتی. آرشیو توانبخشی (توانبخشی)[Internet]. 1388؛10(1 (مسلسل 37)):32-36. Available from: https://sid.ir/paper/43467/fa

    IEEE: کپی

    بتول احدی، “مقایسه مشکلات رفتاری و پیشرفت تحصیلی در کودکان با و بدون مشکلات حرکتی،” آرشیو توانبخشی (توانبخشی)، vol. 10، no. 1 (مسلسل 37)، pp. 32–36، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/43467/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button