مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,572
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

456
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی وضعیت بازاریابی تعاونیهای تولید دام و طیور: مطالعه موردی استانهای منتخب

صفحات

 صفحه شروع 107 | صفحه پایان 134

چکیده

 هدف اصلی این مقاله بررسی و ارزیابی وضعیت موجود نظام بازاریابی تعاونیهای تولید دام و طیور روستایی تحت پوشش وزارت جهاد کشاورزی و ارایه راهکارهای مناسب جهت بهبود نظام بازاریابی آنهاست. به منظور دستیابی به این هدف آمار و اطلاعات مورد نیاز با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی و از طریق پیمایش میدانی و تکمیل پرسشنامه از 360 تولید کننده عضو تعاونیهای تولید, 160 تعاونی تولید دام و طیور, 320 عمده فروش, 320 خرده فروش و 340 مصرف کننده تولیدات دامی در استانهای آذربایجان غربی, کرمان, خراسان, مازندران و تهران در سال 1382 جمع آوری گردید و سپس نظام بازاریابی حاکم بر تعاونیهای تولید ارزیابی شد. نتایج این تحقیق نشان می دهد که کانال توزیع و انتقال کالا از طریق تولید کننده به تعاونی تولید و از آن به خرده فروشان و سپس مصرف کنندگان محصولات دامی کمتر مورد توجه واقع شده است. همچنین تعاونیهای تولید در اغلب موارد, محصولات دامی را به عمده فروشان تحویل داده اند تا به مصرف کنندگان به طور مستقیم. بیش از 80 درصد از تغییرات حاشیه بازاریابی تعاونیهای تولید نیز تحت تاثیر سه متغیر سطح قیمتهای خرده فروشی, هزینه های بازاریابی و ارزش کالای فروخته شده است.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

کلانتری، خلیل، قهرمان زاده، محمد، و اسدی، علی. (1384). ارزیابی وضعیت بازاریابی تعاونیهای تولید دام و طیور: مطالعه موردی استانهای منتخب . اقتصاد کشاورزی و توسعه، 13(52)، 107-134. SID. https://sid.ir/paper/434771/fa

Vancouver: کپی

کلانتری خلیل، قهرمان زاده محمد، اسدی علی. ارزیابی وضعیت بازاریابی تعاونیهای تولید دام و طیور: مطالعه موردی استانهای منتخب . اقتصاد کشاورزی و توسعه[Internet]. 1384؛13(52):107-134. Available from: https://sid.ir/paper/434771/fa

IEEE: کپی

خلیل کلانتری، محمد قهرمان زاده، و علی اسدی، “ارزیابی وضعیت بازاریابی تعاونیهای تولید دام و طیور: مطالعه موردی استانهای منتخب ،” اقتصاد کشاورزی و توسعه، vol. 13، no. 52، pp. 107–134، 1384، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/434771/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button