مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,070
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

357
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

6

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مهارت ها و عادات مطالعه دانشجویان پزشکی زنجان

صفحات

 صفحه شروع 101 | صفحه پایان 107

چکیده

 مقدمه: دانشجویان پزشکی در طول تحصیل با حجم بسیار متنوعی از مطالب درسی روبرو هستند که مطالعه آنها نیازمند صرف زمان و داشتن برنامه درسی منظم می باشد. هدف این پژوهش, تعیین وضعیت عادات و مهارت های مطالعه ای دانشجویان پزشکی زنجان بود.روش ها: در این مطالعه توصیفی- مقطعی, کلیه دانشجویان رشته پزشکی زنجان (220 نفر) در تمامی مقاطع در سال 1383 انتخاب شدند. پرسشنامه ای پایا و روا شامل مشخصات دموگرافیک و 24 سوال با مقیاس لیکرت 5 نقطه ای از کاملا موافقم تا کاملا مخالفم, به صورت جمع ایفا توزیع گردید. نمره کمتر نشان دهنده مهارت و عادت مطالعه مناسب تر بود. تجزیه و تحلیل داده ها با نرم افزار SPSS به صورت محاسبه میانه و آزمون های من- ویتنی و کروسکال والیس انجام شد.نتایج: میانه نمرات کسب شده برای هر یک از مهارت ها و عادات مطالعه در زمینه مدیریت زمان 75/2, تمرکز حین مطالعه 25/2, سرعت مطالعه 2, یادداشت برداری مطالعه 75/1, عادات مطالعه 75/1 و درک مطلب 5/1 از حداکثر 4 بود. دانشجویان پسر در تمرکز حین مطالعه, مدیریت زمان و درک مطلب بطور معنی داری وضعیت بهتری نسبت به دانشجویان دختر داشتند. در مدیریت زمان دانشجویان مقطع کارورزی وضعیت بهتری نسبت به سایر مقاطع داشتند. میانه نمرات مهارت ها و عادات مطالعه در وضعیت های مختلف با محل سکونت اختلاف معنی دار نداشت.نتیجه گیری: دانشجویان پزشکی در زمینه های عادات مطالعه, درک مطلب و یادداشت برداری وضعیت مناسب تری داشتند و در بعضی مهارت ها, وضعیت دانشجویان پسر بهتر بود. آموزش مهارت ها و عادات مطالعه به صورت واحد درسی و یا برگزاری کارگاه می تواند در یادگیری بهتر متون درسی دانشجویان کمک نماید.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    نوریان، عباسعلی، موسوی نسب، سیدنورالدین، فهری، آرزو، و محمدزاده، اکبر. (1385). مهارت ها و عادات مطالعه دانشجویان پزشکی زنجان. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 6(1 (پیاپی 15))، 101-107. SID. https://sid.ir/paper/435124/fa

    Vancouver: کپی

    نوریان عباسعلی، موسوی نسب سیدنورالدین، فهری آرزو، محمدزاده اکبر. مهارت ها و عادات مطالعه دانشجویان پزشکی زنجان. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1385؛6(1 (پیاپی 15)):101-107. Available from: https://sid.ir/paper/435124/fa

    IEEE: کپی

    عباسعلی نوریان، سیدنورالدین موسوی نسب، آرزو فهری، و اکبر محمدزاده، “مهارت ها و عادات مطالعه دانشجویان پزشکی زنجان،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 6، no. 1 (پیاپی 15)، pp. 101–107، 1385، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/435124/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button