مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,163
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

3

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اشکال بازنمایی و شناخت در برنامه درسی: بازکاوی نظریه کثرت گرایی شناختی

صفحات

 صفحه شروع 29 | صفحه پایان 52

چکیده

 آموزش و یادگیری در مدارس بر مبانی فلسفی- روانشناختی ویژه ای استوار است و دیدگاههای متفاوت مطرح در این حوزه را رویکردهای فلسفی - روانشناختی پشتیبانی می کنند. از جمله رویکردهای موثری که در سالهای اخیر به طور گسترده در برنامه درسی مطرح شده, رویکرد کثرت گرایی شناختی است. این رویکرد که بر اساس چندگانگی و کثرت شناخت است, بر آن است تا این کثرت را در نظام آموزشی نیز به کار بندد و مفهومی جدید از سواد ارایه دهد. مفهومی که توانایی فهم گونه های متفاوت بازنمایی و به کارگیری آنها را در شناخت در بر گیرد.این رویکرد در حوزه برنامه درسی, منجر به جهت گیریهای جدید می گردد. در نوشتار حاضر نتایج بررسی این رویکرد, در برنامه درسی مورد توجه قرار گرفته است. به کارگیری این دیدگاه می تواند زمینه ساز افزایش قابلیتهای ارتباطی دانش آموزان گردد و در برنامه ریزی و سیاستگذاری آموزش و پرورش آن را از حالت ایستا خارج کند, کثرت روشهای یادگیری را روا بداند و سبب توجه به تفاوتهای فردی دانش آموزان و برنامه درسی مغفول گردد. همچنین با در نظر گرفتن این رویکرد می توان در بخش ارزشیابی نیز تحولاتی نوید بخش ایجاد نمود.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

مهرمحمدی، محمود، نیکنام، زهرا، و سجادیه، نرگس. (1387). اشکال بازنمایی و شناخت در برنامه درسی: بازکاوی نظریه کثرت گرایی شناختی. تعلیم و تربیت، 24(3 (مسلسل 95))، 29-52. SID. https://sid.ir/paper/435799/fa

Vancouver: کپی

مهرمحمدی محمود، نیکنام زهرا، سجادیه نرگس. اشکال بازنمایی و شناخت در برنامه درسی: بازکاوی نظریه کثرت گرایی شناختی. تعلیم و تربیت[Internet]. 1387؛24(3 (مسلسل 95)):29-52. Available from: https://sid.ir/paper/435799/fa

IEEE: کپی

محمود مهرمحمدی، زهرا نیکنام، و نرگس سجادیه، “اشکال بازنمایی و شناخت در برنامه درسی: بازکاوی نظریه کثرت گرایی شناختی،” تعلیم و تربیت، vol. 24، no. 3 (مسلسل 95)، pp. 29–52، 1387، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/435799/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button