Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,574
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,086
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

آیا تمرینات یکپارچگی حسی-حرکتی بر تعادل ایستا و پویای کودکان کم توان ذهنی تربیت پذیر تاثیر دارد؟

صفحات

 صفحه شروع 26 | صفحه پایان 34

چکیده

 هدف: هدف از پژوهش حاضر بررسی تاثیر تمرینات یکپارچگی حسی-حرکتی بر تعادل ایستا و پویای کودکان کم توان ذهنی تربیت پذیر بود.روش بررسی: در این مطالعه نیمه تجربی (دو گروه آزمون کنترل) با طرح پیش آزمون و پس آزمون, به روش نمونه گیری هدفمند 40 نمونه از مرکز توان بخشی و آموزشی گل های بهشت شهر ارومیه با میانگین سنی 8.48±2.81 سال و ضریب هوشی 30.62±6.81 موردمطالعه قرار گرفتند. از همه کودکان پیش آزمون گرفته شد. سپس نمونه ها براساس دو فاکتور (ضریب هوشی و نمرات پیش آزمون) به دو گروه همتراز (همگن) تقسیم شده و به طور تصادفی تحت عنوان گروه های آزمایش و کنترل در نظر گرفته شدند. هر گروه شامل 10 دختر و 10 پسر بود. برای ارزیابی بخش های مربوط به تعادل از آزمون تبحر حرکتی برینینکس ازرتسکی استفاده شد. گروه آزمایش در طی 50 جلسه, هر جلسه 45 دقیقه و 6 بار در هفته تحریکات حسی را تجربه و تمرینات بدنی را اجرا کردند. گروه کنترل از برنامه های آموزشی کلاس استفاده نمودند.یافته ها: پس از 50 جلسه از هر دو گروه (آزمایش و کنترل), پس آزمون به عمل آمد داده ها توسط آزمون یو من ویتنی تجزیه و تحلیل و تفاوت معناداری در نمرات پس آزمون بین گروه های آزمایش و کنترل مشاهده شد (p<0.05). گروه آزمایش نمرات بیشتری کسب کرد.نتیجه گیری: این پژوهش نشان داد که تمرینات یکپارچگی حسی-حرکتی تعادل (هم تعادل پویا و هم تعادل ایستا) را بهبود بخشید.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

قاسم پور، لطیفه، حسینی، فاطمه سادات، و محمدزاده، حسن. (1394). آیا تمرینات یکپارچگی حسی-حرکتی بر تعادل ایستا و پویای کودکان کم توان ذهنی تربیت پذیر تاثیر دارد؟. آرشیو توانبخشی (توانبخشی)، 16(1)، 26-34. SID. https://sid.ir/paper/43614/fa

Vancouver: کپی

قاسم پور لطیفه، حسینی فاطمه سادات، محمدزاده حسن. آیا تمرینات یکپارچگی حسی-حرکتی بر تعادل ایستا و پویای کودکان کم توان ذهنی تربیت پذیر تاثیر دارد؟. آرشیو توانبخشی (توانبخشی)[Internet]. 1394؛16(1):26-34. Available from: https://sid.ir/paper/43614/fa

IEEE: کپی

لطیفه قاسم پور، فاطمه سادات حسینی، و حسن محمدزاده، “آیا تمرینات یکپارچگی حسی-حرکتی بر تعادل ایستا و پویای کودکان کم توان ذهنی تربیت پذیر تاثیر دارد؟،” آرشیو توانبخشی (توانبخشی)، vol. 16، no. 1، pp. 26–34، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/43614/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا