Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

559
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی نظرات اساتید و مدیران گروه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی - درمانی ایران در مورد تاثیر ارزشیابی دانشجویان از اساتید در بهبود تدریس اساتید در سالهای 80-1378

صفحات

 صفحه شروع 69 | صفحه پایان 69

کلیدواژه

ثبت نشده است

چکیده

 مقدمه: یکی از ارکان اصلی سازمانهای آموزشی، اساتید هستند و طبیعتا نحوه عملکرد ایشان در بازدهی کلی سازمان نقشی اساسی را ایفا می نماید. بدیهی است ارزشیابی مستمر از نحوه عملکرد اساتید که بخشی از آن بعهده دانشجویان گذاشته شده است، در صورتیکه بطور صحیحی انجام شود، می تواند گویای وضعیت عملکرد استاد بوده و ضمن تشخیص نقاط قوت و ضعف، بعنوان عاملی کمک کننده در جهت بهبود فعالیتهای آموزشی ایشان موثر باشد. روشها: این مطالعه از نوع توصیفی ـ تحلیلی است و هدف کلی آن تعیین نظرات اساتید و مدیران گروه دانشگاه علوم پزشکی ایران در مورد تاثیر ارزشیابی دانشجویان از اساتید در بهبود تدریس اساتید در سالهای 80-1378 بوده است. ابزار گردآوری داده ها در این مطالعه، پرسشنامه بود که در بخش اول به سنجش نظر اساتید در مورد میزان تغییر در نحوه تدریس ایشان با توجه به ارزشیابیهای دانشجویی، و در بخش دوم به سنجش نظرات کلی اساتید در ارتباط با ویژگیهای ارزشیابی دانشجویی از اساتید، می پرداخت. در پرسشنامه مدیران گروه، بخش دیگری نیز وجود داشت که در آن مدیر گروه در مورد تغییر در نحوه تدریس اساتید گروه خود نظر میداد. جهت انجام تحلیلهای آماری از نرم افزار spss استفاده شده است. جامعه پژوهش در این مطالعه کلیه اساتید شاغل در دانشکده های مدیریت و اطلاع رسانی، بهداشت، توانبخشی، پیراپزشکی، و پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی – درمانی ایران بوده است.یافته ها: نتایج این مطالعه نشان داد که بطور کلی اکثریت اساتید (61.9 درصد) میزان تغییر در عملکرد خود را با توجه به ارزشیابی های دانشجویی انجام شده از ایشان در طی دو سال گذشته کم، 28.7 درصد، این میزان را در حد متوسط و 9.4 درصد در حد زیاد می دانسته اند. همچنین در بخش نظرخواهی از مدیران گروه در مورد اساتید نتایج نشان داد که اکثریت مدیران گروهها (65.8 درصد) میزان تغییر در عملکرد اساتید را با توجه به ارزشیابی های دانشجویی انجام شده از ایشان در طی دو سال گذشته کم، 25.7 درصد، این میزان را در حد متوسط و 8.5 درصد در حد زیاد می دانسته اند. نتیجه: با توجه به اهمیت امر ارزشیابی بنظر میرسد که می بایست در مورد فرآیند ارزشیابی اساتید، با رویکردی کارشناسانه و علمی تر و مبتنی بر دخالت مستقیم اساتید و نیز با توجه به جمیع فاکتورهای موجود و موثر بر فعالیتهای علمی، آموزشی و پژوهشی اقدام نمود. ایجاد ابزارهای دقیقتر برای ارزشیابی اساتید از دیدگاههای مختلف و یافتن روشهایی مناسب برای ارایه بازخورد به ایشان می تواند در بهبود عملکرد و انطباق بیشتر فعالیتهای تدریسی ایشان با اصول و موازین علمی موثر باشد و نیز نظرات و خواسته های دانشجویان را در این خصوص تامین نماید.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    سرچمی، رامین، و سلمان زاده، حسین. (1381). بررسی نظرات اساتید و مدیران گروه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی - درمانی ایران در مورد تاثیر ارزشیابی دانشجویان از اساتید در بهبود تدریس اساتید در سالهای 80-1378. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 2(1 (پیاپی 7) (ویژه نامه پنجمین همایش کشوری آموزش پزشکی))، 69-69. SID. https://sid.ir/paper/436857/fa

    Vancouver: کپی

    سرچمی رامین، سلمان زاده حسین. بررسی نظرات اساتید و مدیران گروه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی - درمانی ایران در مورد تاثیر ارزشیابی دانشجویان از اساتید در بهبود تدریس اساتید در سالهای 80-1378. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1381؛2(1 (پیاپی 7) (ویژه نامه پنجمین همایش کشوری آموزش پزشکی)):69-69. Available from: https://sid.ir/paper/436857/fa

    IEEE: کپی

    رامین سرچمی، و حسین سلمان زاده، “بررسی نظرات اساتید و مدیران گروه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی - درمانی ایران در مورد تاثیر ارزشیابی دانشجویان از اساتید در بهبود تدریس اساتید در سالهای 80-1378،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 2، no. 1 (پیاپی 7) (ویژه نامه پنجمین همایش کشوری آموزش پزشکی)، pp. 69–69، 1381، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/436857/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی SID
    strs
    دانشگاه امام حسین
    بنیاد ملی بازیهای رایانه ای
    کلید پژوه
    ایران سرچ
    ایران سرچ
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا