Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

901
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ویژگی های یک مربی بالینی شایسته

صفحات

 صفحه شروع 28 | صفحه پایان 28

چکیده

 مقدمه و هدف: مرکزیت آموزش بالینی در پرستاری بی تردید امری مسلم است. تقریبا پنجاه درصد از زمان در مدارس پرستاری به مطالعات بالینی اختصاص دارد از این رو کارآموزی های بالینی اهمیت حیاتی در شکل دهی هویت حرفه ای دارند به گونه ای که قلب آموزش حرفه ای خوانده می شوند. هدف از این مطالعه جستجوی دیدگاه دانشجویان کارشناسی پرستاری در مورد معیارهای مربی بالینی شایسته است.روش اجرا: به منظور دستیابی به دیدگاههای دانشجویان از تحلیل محتوای مورس (1995) استفاده شد. 25 دانشجوی پرستاری از طریق نمونه گیری مبتنی بر هدف انتخاب شدند. داوطلبان در مصاحبه به صورت بحث گروهی شرکت کردند. مکالمات بر روی نوار ضبط و سپس کلمه به کلمه دست نویس و مورد تحلیل قرار گرفت.نتایج: از تحلیل دست نوشته ها, تم های زیر در مورد معیارهای "مربی بالینی شایسته" به دست آمد:مدیریت آموزشی, ارتباط صحیح, نقش حمایتی, دانش و مهارت بالینی, اصول اخلاقی و اعتبار شخصی, در اصل مقاله یافته ها بحث می شوند.بحث: از آن جایی که آموزش بالینی منبع اولیه یادگیری نگرش های حرفه ای, ارزش ها و هنجارهای دانشجویان محسوب می شود چنین محوریتی مسوولیتهای متعددی را بر دوش معلمان اعمال می کند. تجربیات دانشجویان گویای آن است که از منظر آنان از مهمترین ویژگی های یک مربی خوب توانمندی های مربوط به مدیریت آموزشی, ارتباطات و حمایت از دانشجو در بالین است. یک رویکرد خلاق برای تلفیق این موارد در سیستم پرستاری هم در بالین و هم در آموزش برای بهبود شرایطی که آموزش بالینی را تسهیل می نماید و به رضایتمندی بیشتر در دانشجویان منجر می شود الزامی می نماید.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ثناگو، اکرم، و جویباری، لیلا. (1382). ویژگی های یک مربی بالینی شایسته. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 3((ویژه نامه 10))، 28-28. SID. https://sid.ir/paper/437488/fa

    Vancouver: کپی

    ثناگو اکرم، جویباری لیلا. ویژگی های یک مربی بالینی شایسته. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1382؛3((ویژه نامه 10)):28-28. Available from: https://sid.ir/paper/437488/fa

    IEEE: کپی

    اکرم ثناگو، و لیلا جویباری، “ویژگی های یک مربی بالینی شایسته،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 3، no. (ویژه نامه 10)، pp. 28–28، 1382، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/437488/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی SID
    strs
    دانشگاه امام حسین
    بنیاد ملی بازیهای رایانه ای
    کلید پژوه
    ایران سرچ
    ایران سرچ
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا