مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

772
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تاثیر بازه عملکرد دریچه میان بر برنشر دوده در موتورهای دیزل پرخوران

صفحات

 صفحه شروع 75 | صفحه پایان 81

چکیده

 پژوهش حاضر بر یافتن روشی برای کاهش دود سیاه در موتورهای دیزل متمرکز گشته است. احتراق در این موتورها با تولید دود سیاه همراه است. این به علت همگن نبودن نسبت سوخت به هوا در نقاط مختلف اتاق احتراق با توجه به مخروط پاشش سوخت همزمان با شروع احتراق در این موتورها است. در صورتی که احتراق در این موتورها طولانی شود امکان دوباره سوزی دود سیاه در فاز نهایی احتراق در این موتورها کاهش یافته و میزان دود سیاه خروجی از اگزوز افزایش می یابد. در این پژوهش موتور دیزل تنفس طبیعی OM314 به توربوشارژ همراه با W.G. مجهز شده است. با توجه به تاثیر W.G. برعملکرد توربوشارژ و موتور دیزل, W.G. در سه بازه عملکرد مختلف با تغییر در راه انداز آن مورد آزمایش واقع شده است. در هر بازه عملکرد W.G., موتور OM314 با روش تست استاندارد ECE-R49 مورد آزمایش قرار گرفته است. نتایج نشان می هد میزان آلودگی مخصوص دود سیاه خروجی از اگزوز در بازه عملکرد شماره 2 که حداکثر فشار گیج مانیفولد ورودی را در 0.23 bar کنترل می نماید به علت دمای بیشتر محصولات احتراق و امکان بیشتر دوباره سوزی دوده نسبت به بازه عملکرد شماره 1 که حداکثر فشار گیج مانیفولد ورودی را در 0.26 bar نگه می دارد, به میزان (17%) کاهش یافته است و نسبت به بازه عملکرد شماره 3 با فشار گیج ماکزیمم مانیفولد %21, 0.52 bar کاهش نشان می دهد. این نتیجه نشان می دهد, تغییرات فشار مانیفولد ورودی با هدف کاهش دود سیاه در موتورهای دیزل متغیر حساس و دقیقی است. بهتر است بازشدگی دریچه میانبر جهت کنترل این متغیر در مراحل مختلف کار موتور با کمک یک برد الکترونیکی انجام شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    قاضی خانی، محسن، داورپناه، مجید، و اشرف، احمد. (1386). بررسی تاثیر بازه عملکرد دریچه میان بر برنشر دوده در موتورهای دیزل پرخوران. دانشکده فنی دانشگاه تبریز، 34(2 (پیاپی 47) ویژه مهندسی مکانیک)، 75-81. SID. https://sid.ir/paper/43763/fa

    Vancouver: کپی

    قاضی خانی محسن، داورپناه مجید، اشرف احمد. بررسی تاثیر بازه عملکرد دریچه میان بر برنشر دوده در موتورهای دیزل پرخوران. دانشکده فنی دانشگاه تبریز[Internet]. 1386؛34(2 (پیاپی 47) ویژه مهندسی مکانیک):75-81. Available from: https://sid.ir/paper/43763/fa

    IEEE: کپی

    محسن قاضی خانی، مجید داورپناه، و احمد اشرف، “بررسی تاثیر بازه عملکرد دریچه میان بر برنشر دوده در موتورهای دیزل پرخوران،” دانشکده فنی دانشگاه تبریز، vol. 34، no. 2 (پیاپی 47) ویژه مهندسی مکانیک، pp. 75–81، 1386، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/43763/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی SID
    strs
    دانشگاه امام حسین
    بنیاد ملی بازیهای رایانه ای
    کلید پژوه
    ایران سرچ
    ایران سرچ
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا