مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

655
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی نیازها و روش های آموزشی داروسازان از دیدگاه شرکت کنندگان و مشمولین در دانشگاه علوم پزشکی تهران سال 80-79

صفحات

 صفحه شروع 0 | صفحه پایان 0

کلیدواژه

ثبت نشده است

چکیده

 مقدمه: در سیستم آموزشی کنونی در نظر گرفتن جنبه های اقتصادی و استفاده منطقی از نیروی انسانی یک ضرورت است و در این راستا شناسایی نیازهای آموزشی و معین نمودن اولویت ها و روشهای مناسب و نوین آموزشی در برنامه های آموزش مداوم امکان استفاده بهینه از منابع محدود و دردترس را فراهم می کند. تعیین اولویتهای آموزشی مورد نیاز و روشهای موثر آموزشی پزشکان عمومی با استفاده از نظرات آنان است . روشها: روش مظالعه توصیفی– مقطعی بوده است و با استفاده از پرسشنامه معتبر و پایا و خود اجرا که در هنگام برگزاری برنامه های مدون و نیز در زمان دریافت گواهینامه مقدماتی و نهایی آموزش مداوم توسط پزشکان عمومی تکمیل گردید و اطلاعات آن جمع آوری شد . یافته ها: 1614 نفر پزشک عمومی پرسشنامـه ها را تکمیـل نمودنـد که دارای میانگیـن سنـی (3/9=SD) 37/8 سال و میانگین سابقه خدمت 7 سال بوده اند و9/73% آنان مرد بو ده اند .نیازهای آموزشی بر مبنای اولویت بندی 10 گانه مورد درخواست در پرسشنامه به ترتیب شامل: فارماکولوژی بالینـی (61%) ، اورژانسهـای اطفـال و داخـلی (60%) و بیمـارهای پوسـت (3/56%) ، مسمویتها (2/51%) و اورژانسهای جراحی (5/46%) ، تروما سوختگی (1/44%)، احیای قلبی تنفسی (1/44%) ، قوانین پزشکی و پزشـک قانونـی (43%) ، انفارکتــوس قلبـی و کمکهای اولیه (3/40%) ، روانپزشکی کودکان (3/34%) بوده است بیشترین روش های مورد درخواست سخنرانی همراه بافیلم (52%) ، سخنرانی همراه با پرسش وپاسخ (45%) ، معرفـی بیماران درحضور اساتید (4/38%) ، کارگاه آموزشی (9/33%) ، آموزش از طریق اینترنت (9/23%) مناسب تریـن نـوع آموزش به ترتیـب اولویت: برنامـه مدون (3/58%) ، مطالعه مجله و کتاب (5/46%) ، تماشای Video tape و استفاده ار اینترنت (6/40%) ، سمینار و کنگره(3/31%) ، و مطالعه مجلات خودآموزی ( 3/34%) بوده است .1/49% پزشکان ترجیح میدادند که مدت اجرای برنامه کمتر از 3 روز و حداکثر 4 ساعت در هر روز باشد . نتیجه: توصیه می شود که برنامه ریزان آموزش مداوم قبل از طراحی محتوای برنامه ها ، نیازسنجی نمایند و موفقیت یک راهبرد آموزشی بستگی به دانستن فلسفه شناخت نیاز و نوع مداخله آموزشی و شیوه های مختلف یادگیری موثر دارد .

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    زینالو، علی اکبر، شیرازی، ماندانا، و علاالدینی، فرشید. (1381). بررسی نیازها و روش های آموزشی داروسازان از دیدگاه شرکت کنندگان و مشمولین در دانشگاه علوم پزشکی تهران سال 80-79. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 2(1 (پیاپی 7) (ویژه نامه پنجمین همایش کشوری آموزش پزشکی))، 0-0. SID. https://sid.ir/paper/437840/fa

    Vancouver: کپی

    زینالو علی اکبر، شیرازی ماندانا، علاالدینی فرشید. بررسی نیازها و روش های آموزشی داروسازان از دیدگاه شرکت کنندگان و مشمولین در دانشگاه علوم پزشکی تهران سال 80-79. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1381؛2(1 (پیاپی 7) (ویژه نامه پنجمین همایش کشوری آموزش پزشکی)):0-0. Available from: https://sid.ir/paper/437840/fa

    IEEE: کپی

    علی اکبر زینالو، ماندانا شیرازی، و فرشید علاالدینی، “بررسی نیازها و روش های آموزشی داروسازان از دیدگاه شرکت کنندگان و مشمولین در دانشگاه علوم پزشکی تهران سال 80-79،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 2، no. 1 (پیاپی 7) (ویژه نامه پنجمین همایش کشوری آموزش پزشکی)، pp. 0–0، 1381، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/437840/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button