مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,730
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

810
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تاثیر شیب عرضی نشیمنگاه ریل در اندرکنش چرخ – ریل مطالعه موردی قطار شهری مشهد

صفحات

 صفحه شروع 43 | صفحه پایان 49

چکیده

 پارامتر شیب عرضی نشیمنگاه ریل که جهت حرکت مناسب چرخ به ریل اعمال می گردد, به طور مستقیم در رفتار اندرکنش دینامیکی خط - قطار تاثیر می گذارد. در این مقاله, مطالعه پارامتریکی جهت بررسی تاثیر این پارامتر هندسی در رفتار دینامیکی اندرکنش چرخ - ریل ارایه شده است. برای این منظور و با برداشت پارامترهای هندسی در یک دال خط واقعی اجرا شده, تحلیل های دینامیکی پیچیده ای با استفاده از نرم افزار ADAMS/RAIL, صورت گرفته است. اندازه گیری های موردنیاز توسط ماشین اندازه گیر KRAB برداشت شده و بر مبنای آن سطوح ایمنی و سرویس دهی کنترل شده است. نتایج تحلیل در محدوده سرعت بهره برداری خطوط قطار شهری نشان می دهد که عدم کنترل شیب عرضی نشیمنگاه ریل نسبت به سطح مطلوب آن, تاثیر بالایی را بر تشدید ضریب خروج از خط (حدود 18 درصد) و نیروهای دینامیکی افقی (بعضا تا 17 درصد) دارا بوده و افزایش سایش شدید ریل (تا 18 درصد) را به همراه دارد, در عین حال نیروهای دینامیکی قائم و شاخص ایمنی به لحاظ افزایش احتمال خروج از خط نگران کننده نبوده و در محدوده مجاز آیین نامه ای قرار می گیرند. مقایسه نتایج تحلیل در سرعت های بهره برداری و طراحی نیز نشان دهنده تاثیر قابل توجه افزایش سرعت در تشدید نیروهای دینامیکی قائم (تا 13 درصد) و شاخص خروج از خط (تا 8 درصد) است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ذاکری سردرودی، جبارعلی، فتحعلی، مسعود، و بلوکیان رودسری، نیما. (1387). بررسی تاثیر شیب عرضی نشیمنگاه ریل در اندرکنش چرخ – ریل مطالعه موردی قطار شهری مشهد. دانشکده فنی دانشگاه تبریز، 38(3 (پیاپی 56) ویژه مهندسی عمران)، 43-49. SID. https://sid.ir/paper/43812/fa

    Vancouver: کپی

    ذاکری سردرودی جبارعلی، فتحعلی مسعود، بلوکیان رودسری نیما. بررسی تاثیر شیب عرضی نشیمنگاه ریل در اندرکنش چرخ – ریل مطالعه موردی قطار شهری مشهد. دانشکده فنی دانشگاه تبریز[Internet]. 1387؛38(3 (پیاپی 56) ویژه مهندسی عمران):43-49. Available from: https://sid.ir/paper/43812/fa

    IEEE: کپی

    جبارعلی ذاکری سردرودی، مسعود فتحعلی، و نیما بلوکیان رودسری، “بررسی تاثیر شیب عرضی نشیمنگاه ریل در اندرکنش چرخ – ریل مطالعه موردی قطار شهری مشهد،” دانشکده فنی دانشگاه تبریز، vol. 38، no. 3 (پیاپی 56) ویژه مهندسی عمران، pp. 43–49، 1387، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/43812/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button