مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

636
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

221
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی نگرش کارکنان دانشگاه علوم پزشکی سمنان نسبت به ارزشیابی سالانه

صفحات

 صفحه شروع 37 | صفحه پایان 43

چکیده

 مقدمه: ارزشیابی عبارتست از بخش سیستماتیک و منظم کار افراد در رابطه با هدف و وظیفه آنها, بنابراین ارزشیابی خود یک نوع کنترل است که طی آن فعالیتها با معیارهای تعیین شده مقایسه و انحراف شناخته شده و پیشنهادات اصلاحی تدوین, پیگیری و اصلاحات انجام می شود.روش کار: نگرش 542 نفر از کارکنان دانشگاه علوم پزشکی سمنان, که حداقل یک نوبت در طول خدمت از طرف مسوول مستقیم خود مورد ارزشیابی قرار گرفتند, مورد بررسی قرار گرفت. پرسشنامه ای که حاوی 28 سوال (5 سوال دموگرافیک, 7 سوال مربوط به نگرش نسبت به ضرورت انجام ارزشیابی و 16 سوال مربوط به نگرش نسبت به ارزشیابی جاری دانشگاه) بود توسط پرسنل تکمیل شد. در واحدهای با بیش از 20 پرسنل 1.3 افراد بطور تصادفی و در واحدهای کمتر از 20 نفر کلیه افراد پرسشنامه را تکمیل کردند. پاسخ به سوالات نگرش در مقیاس درجه بندی «زیاد» «نسبتا» و «اصلا» بوده است که به ترتیب امتیازهای 3 و 2 و 1 به آنها داده شد. تجزیه و تحلیل داده ها نمرات مربوط به 7 سوال مربوط به نگرش نسبت به ضرورت ارزشیابی با هم جمع شدند و نمرات 11-7 معادل نگرش منفی, نمرات 16-12 بی تفاوت و 21-17 نگرش مثبت و برای 16 سوال مربوط به ارزشیابی جاری دانشگاه نمرات 26-16 نگرش منفی, 37-27 بی تفاوت و 48-38 نگرش مثبت تلقی شده است. از آزمون های کای اسکویر و ضریب همبستگی تاوکندال, برای تجزیه و تحلیل داده ها در سطح 5% استفاده شده است.یافته ها: یافته ها نشان داد که حدود 40% کارکنان نگرش مثبت نسبت به ضرورت انجام ارزشیابی داشتند و این در حالی است که فقط 9.3% آنان نگرش مثبت نسبت به ارزشیابی جاری دانشگاه داشته اند. همبستگی معکوسی بین سابقه خدمت و نگرش نسبت به ضرورت انجام ارزشیابی دیده شده است. (P=0.041) ارتباط بین جنس, محل خدمت و سطح تحصیلات با ضرورت ارزشیابی و ارزشیابی جاری دانشگاه دیده نشده است.نتیجه گیری: از آنجاییکه ارزشیابی راهی برای رشد و شکوفایی فردی کارکنان است نگرش منفی کارکنان نسبت به آن, بر رشد و شکوفایی سازمانی که کارمند در آن کار می کند اثری منفی دارد لذا تغییر در شیوه ارزشیابی جاری کارکنان دانشگاه ضروری به نظر می رسد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حاجی آقاجانی، سعید، و قربانی، راهب. (1384). بررسی نگرش کارکنان دانشگاه علوم پزشکی سمنان نسبت به ارزشیابی سالانه. طب و تزکیه، 14(3 (مسلسل 58))، 37-43. SID. https://sid.ir/paper/438551/fa

    Vancouver: کپی

    حاجی آقاجانی سعید، قربانی راهب. بررسی نگرش کارکنان دانشگاه علوم پزشکی سمنان نسبت به ارزشیابی سالانه. طب و تزکیه[Internet]. 1384؛14(3 (مسلسل 58)):37-43. Available from: https://sid.ir/paper/438551/fa

    IEEE: کپی

    سعید حاجی آقاجانی، و راهب قربانی، “بررسی نگرش کارکنان دانشگاه علوم پزشکی سمنان نسبت به ارزشیابی سالانه،” طب و تزکیه، vol. 14، no. 3 (مسلسل 58)، pp. 37–43، 1384، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/438551/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button