مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,014
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

686
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تجربی تاثیر دمای EGR در فرآیند احتراق، عملکرد و آلایندگی موتورهای دوگانه سوز در بارهای جزیی

صفحات

 صفحه شروع 31 | صفحه پایان 39

چکیده

 موتورهای دوگانه سوز, در شرایط بارهای جزیی دارای عملکرد ضعیف و مقادیر بالای آلاینده های خروجی CO و TUHC  می باشند. در این راستا, بازخورانی گازهای خروجی (EGR) و دمای آن می تواند به عنوان یک روش موثر در بهبود عملکرد و آلایندگی این موتورها در شرایط بارهای جزیی مورد استفاده قرار گیرد. به همین دلیل, به منظور بررسی تاثیر مقادیر مختلف دمای EGR بر روی فرآیند احتراق, عملکرد و آلایندگی این موتورها در شرایط بارهای جزیی, آزمایش های تجربی بر روی موتور دوگانه سوز از نوع پاشش غیرمستقیم انجام شد. در این کار, در شرایط بارهای جزیی با ثابت نگه داشتن دبی جرمی سوخت دیزل و سوخت گازی, بخشی از گازهای خروجی با مقدار ثابت برابر با 10 درصد با مقادیر دمایی مختلف بازخورانی شده اند و تاثیر آنها روی فرآیند احتراق, عملکرد و آلاینده های منتشره بررسی شده است. نتایج نشان می دهند که با افزایش دمای EGR, آلاینده های CO و TUHC کاهش یافته ولی آلاینده NOx افزایش می یابد. به علاوه پارامترهای عملکردی رفتار بهتری از خود نشان می دهند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    محمدی کوشا، اسداله، پیروزپناه، وهاب، خوشبختی سرای، رحیم، و سلسبیلی، مصطفی. (1387). بررسی تجربی تاثیر دمای EGR در فرآیند احتراق, عملکرد و آلایندگی موتورهای دوگانه سوز در بارهای جزیی . دانشکده فنی دانشگاه تبریز، 35(2 (پیاپی 50) ویژه مهندسی مکانیک)، 31-39. SID. https://sid.ir/paper/43881/fa

    Vancouver: کپی

    محمدی کوشا اسداله، پیروزپناه وهاب، خوشبختی سرای رحیم، سلسبیلی مصطفی. بررسی تجربی تاثیر دمای EGR در فرآیند احتراق, عملکرد و آلایندگی موتورهای دوگانه سوز در بارهای جزیی . دانشکده فنی دانشگاه تبریز[Internet]. 1387؛35(2 (پیاپی 50) ویژه مهندسی مکانیک):31-39. Available from: https://sid.ir/paper/43881/fa

    IEEE: کپی

    اسداله محمدی کوشا، وهاب پیروزپناه، رحیم خوشبختی سرای، و مصطفی سلسبیلی، “بررسی تجربی تاثیر دمای EGR در فرآیند احتراق, عملکرد و آلایندگی موتورهای دوگانه سوز در بارهای جزیی ،” دانشکده فنی دانشگاه تبریز، vol. 35، no. 2 (پیاپی 50) ویژه مهندسی مکانیک، pp. 31–39، 1387، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/43881/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا