مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,258
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

952
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تجربی عملکرد رادیاتور در سیستم خنک کاری موتور یک خودرو با استفاده از سرعت سنج سیم داغ

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 10

چکیده

 در سیستم خنک کاری خودرو, طراحی بهینه رادیاتور اهمیت ویژه ای دارد. در این مقاله عملکرد دو رادیاتور با مشخصه مختلف در سیستم خنک کاری موتور یک خودرو مورد بررسی قرار گرفته است. به این منظور, منحنی مقاومت سیستم برای هر دو رادیاتور استخراج شده و منحنی مشخصه فن بر حسب دبی جریان اندازه گیری شده و نقطه کاری برای هر رادیاتور در سیستم خنک کاری تعیین شده است. سپس سکوی آزمون رادیاتور و فن به صورت یک مجموعه مشابه با وضعیت سیستم خنک کاری موتور ساخته شده و رادیاتور و فن در شرایط عملکرد خودرو مورد آزمون قرار گرفته است. توزیع دقیق جریان هوای ورودی به رادیاتور با استفاده از سرعت سنج سیم داغ اندازه گیری شده و الگوی جریان در ورودی رادیاتورها بررسی و تحلیل شده است. مقایسه نتایج نشان می دهد با افزایش تعداد پره ها در واحد طول به میزان %15, افت فشار سیستم در رادیاتور افزایش یافته و نتیجتا دبی جریان هوا در دور2800 rpm  در حدود 9 درصد کاهش پیدا نموده, اما به دلیل افزایش در سطح موثر انتقال حرارت, عملکرد حرارتی رادیاتور بهبود یافته و نرخ انتقال حرارت به میزان 11 درصد افزایش یافته است. آزمون های جاده برای خودرو موردنظر نیز بهبود عملکرد سیستم خنک کننده را در مقایسه با طرح اولیه نشان داده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    اردکانی، محمدعلی، انوری، آذر، و محب، ابراهیم. (1387). بررسی تجربی عملکرد رادیاتور در سیستم خنک کاری موتور یک خودرو با استفاده از سرعت سنج سیم داغ . دانشکده فنی دانشگاه تبریز، 35(2 (پیاپی 50) ویژه مهندسی مکانیک)، 1-10. SID. https://sid.ir/paper/43886/fa

    Vancouver: کپی

    اردکانی محمدعلی، انوری آذر، محب ابراهیم. بررسی تجربی عملکرد رادیاتور در سیستم خنک کاری موتور یک خودرو با استفاده از سرعت سنج سیم داغ . دانشکده فنی دانشگاه تبریز[Internet]. 1387؛35(2 (پیاپی 50) ویژه مهندسی مکانیک):1-10. Available from: https://sid.ir/paper/43886/fa

    IEEE: کپی

    محمدعلی اردکانی، آذر انوری، و ابراهیم محب، “بررسی تجربی عملکرد رادیاتور در سیستم خنک کاری موتور یک خودرو با استفاده از سرعت سنج سیم داغ ،” دانشکده فنی دانشگاه تبریز، vol. 35، no. 2 (پیاپی 50) ویژه مهندسی مکانیک، pp. 1–10، 1387، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/43886/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button