مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

490
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی نظرات دانشجویان علوم پزشکی گناباد در مورد نیازهای آموزشی آنان و چگونگی ارتقا برنامه های آموزش نظری - بالینی ( سال تحصیلی 1381 –1380)

صفحات

 صفحه شروع 0 | صفحه پایان 0

کلیدواژه

ثبت نشده است

چکیده

 مقدمه: بدون شک اطلاع از نظرات و ویژگیهای فراگیران، بر برنامه ریزی آموزشی، تعیین موضوع، محتوا و تمامی فعالیتهای آموزشی تاثیری انکار ناپذیر دارد. لذا بررسی حاضر از نوع توصیفی تحلیلی و مقطعی با هدف تعیین نیازهای آموزشی فراگیران از نظر خود آنها و چگونگی ارتقا برنامه های آموزشی نظری - عملی، انجام گرفت.روشها: در این مطالعه تعداد 155 نفر از دانشجویان رشته های مختلف گروه پزشکی که کلیه واحدهای دروس نظری و عملی - بالینی خود را گذرانده و در مرحله فارغ التحصیلی قرار داشتند بعنوان نمونه پژوهش انتخاب شدند. ابزار جمع آوری اطلاعات پرسشنامه بوده که علاوه بر مشخصات فردی، نظر آنها در مورد محتوای درس، تعداد واحد و موارد آموزش داده شده متناسب با مقاطع تحصیلی و نیازهای شغلی آینده مورد سوال واقع و پس از جمع بندی توسط نرم افزارهای رایانه ای مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.یافته ها: با توجه به نتایج پژوهش 71% فراگیران مورد بررسی مونث بوده و 7/69 % آنان دارای سن 24-21 سال بودند0 29% را دانشجویان رشته پرستاری، 5/24 % مامایی، 3/10 % هوشبری، 8/14 % اتاق عمل و 3/21 % را دانشجویان رشته بهداشت شامل می شدند. بر اساس نظر فراگیران دروس تئوری نیازهای آموزشی 6/31 % و دروس بالینی و کارآموزی نیازهای آموزشی 7/38 % آنان را تامین می کند. برای 5/46 % دانشجویان دروس نظری و برای 4/37 % آنان دروس عملی و بالینی مناسب اما ناکافی بوده است. از نظر 9/23 % فراگیران نیز دروس بالینی - عملی و از نظر 9/21 % آنان مطالب و موارد آموزش داده شده نظری با نیازهای آموزشی و شغلی آنها تناسب لازم نداشته آزمونهای آماری اختلاف معنی داری بین نظر فراگیران رشته های مختلف در رابطه با دروس بالینی و نیز دروس نظری عمومی، پایه، اصلی و تخصصی همچنین جنس مدرسین و شیوه های تدریس آنان نشان می دهد.نتیجه: به هر حال به دلایلی چون نارسایی در سر فصل برخی از دروس، نحوه عملکرد و شیوه های آموزش توسط مدرسین و اساتید، فراهم نبودن شرایط، منابع و امکانات لازم جهت تامین نیازهای آموزشی فراگیران ، توجه بیش از پیش به موارد فوق و سایر علل مرتبط از سوی مدیران، برنامه ریزان، مدرسین و متولیان امر آموزش دانشجویان علوم پزشکی پیشنهاد می شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    محمدپور، علی، و مطلبی، محمد. (1381). بررسی نظرات دانشجویان علوم پزشکی گناباد در مورد نیازهای آموزشی آنان و چگونگی ارتقا برنامه های آموزش نظری - بالینی ( سال تحصیلی 1381 –1380). مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 2(1 (پیاپی 7) (ویژه نامه پنجمین همایش کشوری آموزش پزشکی))، 0-0. SID. https://sid.ir/paper/439681/fa

    Vancouver: کپی

    محمدپور علی، مطلبی محمد. بررسی نظرات دانشجویان علوم پزشکی گناباد در مورد نیازهای آموزشی آنان و چگونگی ارتقا برنامه های آموزش نظری - بالینی ( سال تحصیلی 1381 –1380). مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1381؛2(1 (پیاپی 7) (ویژه نامه پنجمین همایش کشوری آموزش پزشکی)):0-0. Available from: https://sid.ir/paper/439681/fa

    IEEE: کپی

    علی محمدپور، و محمد مطلبی، “بررسی نظرات دانشجویان علوم پزشکی گناباد در مورد نیازهای آموزشی آنان و چگونگی ارتقا برنامه های آموزش نظری - بالینی ( سال تحصیلی 1381 –1380)،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 2، no. 1 (پیاپی 7) (ویژه نامه پنجمین همایش کشوری آموزش پزشکی)، pp. 0–0، 1381، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/439681/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button