Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

806
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

663
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی اثر افزایش سرعت بر روی شاخص راحتی سفر و عمر سیستم تعلیق واگن های اکسپرس

صفحات

 صفحه شروع 275 | صفحه پایان 286

چکیده

 ناهمواری های سطح ریل یکی از تاثیرگذارترین پارامترها در کارآیی ناوگان ریلی و به ویژه نوع مسافری آن است. از طرف دیگر به دلیل ملاحظات اقتصادی و کاهش زمان سفر تقاضای افزایش سرعت در ناوگان ریلی همواره امری اجنتاب ناپذیر می نماید. امکان سنجی برآوردن این تقاضا شامل فرآیندی جامع و دارای مراحل مختلفی از قبیل بررسی شرایط کیفیت خط, تاثیر سرعت بر روی عملکرد دینامیکی وسیله نقلیه ریلی و اندر کنش دینامیکی آن با خط, تاثیر سرعت بر روی پایداری وسیله نقلیه ریلی, ایمنی سفر, شرایط راحتی سفر, عمر ناوگان و... است. در این مقاله هدف بررسی افزایش سرعت بر روی عملکرد دینامیکی یک واگن مسافری در هنگام سیر بر روی یک خط نا هموار است. به این منظور, رفتار دینامیکی یک واگن مسافری اکسپرس در هنگام عبور از روی یک خط ناهموار مورد بررسی قرار می گیرد. ناهمواریهای سطح ریل برای چند کلاس مختلف خط با استفاده از داده های اتفاقی شبیه سازی می شود. با استفاده از تئوری ارتعاشات اتفاقی پاسخ دینامیکی واگن در سرعت های مختلف مورد محاسبه قرار می گیرد. دو شاخص دینامیکی یعنی میزان شاخص راحتی سفر اسپرلینگ و عمر خستگی فنرهای سیستم تعلیق در فضای فرکانس مورد تجزیه و تحلیل واقع می شوند. طی یک مطالعه پارامتریک تاثیر عوامل مختلف مانند کیفیت ریل, سرعت سیر, پارامترهای سیستم تعلیق, خروج از مرکز واگن و جرم فنربندی نشده بر شاخص های دینامیکی مورد نظر مورد بررسی قرار می گیرند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    یونسیان، داوود، و فرح پور، حامد. (1387). بررسی اثر افزایش سرعت بر روی شاخص راحتی سفر و عمر سیستم تعلیق واگن های اکسپرس. پژوهشنامه حمل و نقل، 5(3)، 275-286. SID. https://sid.ir/paper/441880/fa

    Vancouver: کپی

    یونسیان داوود، فرح پور حامد. بررسی اثر افزایش سرعت بر روی شاخص راحتی سفر و عمر سیستم تعلیق واگن های اکسپرس. پژوهشنامه حمل و نقل[Internet]. 1387؛5(3):275-286. Available from: https://sid.ir/paper/441880/fa

    IEEE: کپی

    داوود یونسیان، و حامد فرح پور، “بررسی اثر افزایش سرعت بر روی شاخص راحتی سفر و عمر سیستم تعلیق واگن های اکسپرس،” پژوهشنامه حمل و نقل، vol. 5، no. 3، pp. 275–286، 1387، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/441880/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا