مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

6,824
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

2,427
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه ایدئولوژی های برنامه درسی آیزنر با میلر: نگاهی دیگر

صفحات

 صفحه شروع 27 | صفحه پایان 45

چکیده

 در داخل حوزه تعلیم و تربیت, حوزه ای فرعی وجود دارد که «برنامه درسی» نامیده می شود. برنامه درسی به عنوان یک حوزه مطالعاتی, در زمینه مباحث نظری از اختلاف برانگیزترین حوز های معرفت بشری محسوب می شود. یکی از مباحثی که از دیرباز منشا و مصدر این اختلاف نظر بین نظریه پردازان این رشته بوده, ایدئولوژی های برنامه درسی یا نظریه های هنجاری برنامه درسی است. موضوع ایدئولوژی برنامه درسی یکی از مباحث اساسی و پر مناقشه برنامه درسی است. نگاهی گذرا به منابع منتشر شده در حوزه برنامه درسی در دهه های گذشته حاکی از آن است که به این موضوع توجه بسیار جدی شده است؛ به نحوی که آثار قابل ملاحظه ای در این زمینه به رشته تحریر در آمده است. دو تن از صاحب نظران بنامی که در این زمینه آثار معتبری منتشر نموده اند, آیزنر و میلر می باشند. مقاله حاضر بر آن است تا ضمن بررسی عمیق اندیشه های آیزنر و میلر در این زمینه, تنوع برداشت ها از ایدئولوژی های برنامه درسی و دلایل آن را به گونه ای منطقی به تصویر بکشد. برای نیل به این مقصود, ابتدا مروری بر اندیشه های هر دو صاحب نظر شده و پس از آن, با تاملی دوباره در این ایدئولوژی ها, نکات کلیدی اندیشه های این افراد استنتاج گردیده و در نهایت, با مقایسه ایدئولوژی های آیزنر و میلر, تحلیل و نتیجه گیری انجام شده است. به طور کلی, نتایج این مقایسه و ارزیابی نشان می دهد که تفاوت های اساسی و بنیادی در فلسفه و جهان بینی این دو صاحب نظر وجود دارد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

مهرمحمدی، محمود، و امین خندقی، مقصود. (1388). مقایسه ایدئولوژی های برنامه درسی آیزنر با میلر: نگاهی دیگر. مطالعات تربیتی و روان شناسی، 10(1)، 27-45. SID. https://sid.ir/paper/444726/fa

Vancouver: کپی

مهرمحمدی محمود، امین خندقی مقصود. مقایسه ایدئولوژی های برنامه درسی آیزنر با میلر: نگاهی دیگر. مطالعات تربیتی و روان شناسی[Internet]. 1388؛10(1):27-45. Available from: https://sid.ir/paper/444726/fa

IEEE: کپی

محمود مهرمحمدی، و مقصود امین خندقی، “مقایسه ایدئولوژی های برنامه درسی آیزنر با میلر: نگاهی دیگر،” مطالعات تربیتی و روان شناسی، vol. 10، no. 1، pp. 27–45، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/444726/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button