مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,740
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاملی بر مفهوم دانش و آموزش در جامعه دانایی محور

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 14

چکیده

 اصطلاح «جامعه دانایی محور» در سیاست گذاری های کشور ما, به کار گرفته می شود. تحلیل این ایده نشان می دهد که «دانایی در آن به معنای علم - فناوری پیشرفته معاصر است». این بدان معناست که گونه های دیگر دانایی در این ایده موردنظر نیست و حتی دانایی تجربی, به صورت اطلاعاتی و تصریح پذیر یا کاربردپذیر آن مورد توجه است. در مقاله حاضر, ایده مذکور مورد انتقاد قرار گرفته و دو نوع فروکاهش در آن بازشناسی شده است: فروکاهش گونه های متفاوت دانایی به شکل تجربی - فناورانه آن, و فروکاهش خود این شکل به اطلاعات کاربردپذیر و غفلت از لایه های ضمنی آن, به علاوه, اخلاق نیز جایگاهی در جامعه دانایی محور ندارد. نقد مفهوم دانایی یا دانش در این ایده, پیامدهایی در آموزش و یادگیری خواهد داشت.در این مقاله, پیشنهادهایی آموزشی برای خروج از تنگنای ایده مذکور مطرح شده است که بر اساس آن ها, باید دانایی تجربی - فناورانه را در جغرافیای گسترده همه گونه های دانایی, در جای خودش مستقر ساخت. به علاوه, باید به ابعاد خیال ورزانه, اجتماعی و اخلاقی آموزش توجه ویژه ای مبذول داشت.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    باقری، خسرو، و شرفی جم، محمدرضا. (1388). تاملی بر مفهوم دانش و آموزش در جامعه دانایی محور. مطالعات برنامه درسی، 3(12)، 1-14. SID. https://sid.ir/paper/445227/fa

    Vancouver: کپی

    باقری خسرو، شرفی جم محمدرضا. تاملی بر مفهوم دانش و آموزش در جامعه دانایی محور. مطالعات برنامه درسی[Internet]. 1388؛3(12):1-14. Available from: https://sid.ir/paper/445227/fa

    IEEE: کپی

    خسرو باقری، و محمدرضا شرفی جم، “تاملی بر مفهوم دانش و آموزش در جامعه دانایی محور،” مطالعات برنامه درسی، vol. 3، no. 12، pp. 1–14، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/445227/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی SID
    strs
    دانشگاه امام حسین
    بنیاد ملی بازیهای رایانه ای
    کلید پژوه
    ایران سرچ
    ایران سرچ
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button