Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

5,006
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

3

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

باورهای هوشی و پیشرفت تحصیلی: نقش اهداف پیشرفت و درگیری تحصیلی

صفحات

 صفحه شروع 0 | صفحه پایان 0

چکیده

 هدف پژوهش حاضر بررسی رابطه میان باورهای هوشی و پیشرفت تحصیلی با توجه به نقش واسطه ای اهداف پیشرفت و ابعاد گوناگون درگیری تحصیلی, به روش تحلیل مسیر بود. برای این منظور, 500 دانش آموز پایه سوم رشته ریاضی (250 دختر و 250 پسر) دبیرستان های شهر شیراز به روش نمونه گیری خوشه ای چندمرحله ای انتخاب شدند و به پرسشنامه ای متشکل از خرده مقیاس های باورهای هوشی, اهداف پیشرفت, تلاش, ارزش تکلیف, و راهبردهای شناختی و فراشناختی پاسخ دادند. عملکرد تحصیلی دانش آموزان نیز از طریق معدل کل پایان سال سنجیده شد. نتایج پژوهش به طور کل‍‍ی نشان دادند که رابطه باورهای هوش‍‍ی و پیشرفت تحـصیلی تحت تاثیر اهداف پ‍‍یشـرفت و ابـعاد درگ‍‍یـری تـحصیلـی قرار دارد بـه طـوری کــه بــاور هـوشـی ذاتـی از طـریــق اهــداف رویـکرد ـ عملکرد, اهداف اجتناب ـ عملکرد, راهبردهای شناختی, و ارزش تکلیف بر پیشرفت تحصیلی به صورت غیرمستقیم و منفی اثر می گذارد و باور هوش افزایشی نیز از طریق اهداف تبحری, تلاش, راهبردهای فراشناختی, و ارزش تکلیف به صورت غیرمستقیم و مثبت بر پیشرفت تحصیلی تاثیر دارد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حجازی، الهه، رستگار، احمد، غلامعلی لواسانی، مسعود، و قربان جهرمی، رضا. (1388). باورهای هوشی و پیشرفت تحصیلی: نقش اهداف پیشرفت و درگیری تحصیلی. پژوهشهای روان شناختی، 12(1-2 (پیاپی 23))، 0-0. SID. https://sid.ir/paper/445273/fa

    Vancouver: کپی

    حجازی الهه، رستگار احمد، غلامعلی لواسانی مسعود، قربان جهرمی رضا. باورهای هوشی و پیشرفت تحصیلی: نقش اهداف پیشرفت و درگیری تحصیلی. پژوهشهای روان شناختی[Internet]. 1388؛12(1-2 (پیاپی 23)):0-0. Available from: https://sid.ir/paper/445273/fa

    IEEE: کپی

    الهه حجازی، احمد رستگار، مسعود غلامعلی لواسانی، و رضا قربان جهرمی، “باورهای هوشی و پیشرفت تحصیلی: نقش اهداف پیشرفت و درگیری تحصیلی،” پژوهشهای روان شناختی، vol. 12، no. 1-2 (پیاپی 23)، pp. 0–0، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/445273/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی SID
    strs
    دانشگاه امام حسین
    بنیاد ملی بازیهای رایانه ای
    کلید پژوه
    ایران سرچ
    ایران سرچ
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا