Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,367
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

409
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه هوش هیجانی و شناختی مدیران مقاطع سه گانه آموزش و پرورش و رابطه آن با عملکرد شغلی آنها در منطقه اصفهان 1388

صفحات

 صفحه شروع 52 | صفحه پایان 62

چکیده

 مطالعه حاضر با اهداف, مقایسه هوش هیجانی و شناختی مدیران مقاطع ابتدایی دوره های سه گانه آموزش و پرورش و رابطه آن با عملکرد شغلی آنها در منطقه لنجان اصفهان در سال 1388 انجام شده است. در این مطالعه از روش توصیفی از نوع همبستگی و نیز علی, مقایسه ای به صورت مقطعی استفاده شده است. جامعه آماری مورد پژوهش 306 نفر بود که از میان آنها 146 نفر از مدیران مدارس سه مقطع ابتدایی, راهنمایی و دبیرستان منطقه لنجان به صورت نمونه گیری تصادفی انتخاب شدند. داده های پژوهش با استفاده از آزمون هوش هیجانی شیرینگ, پرسشنامه ریون (عباسی, 1384) و پرسشنامه عملکرد شغلی سرپرست (موتوویدلوون اسکاتر 1994, به نقل از خاکسار,1384) جمع آوری شدند و با استفاده از شاخص های آماری نظیر میانگین, انحراف معیار, تحلیل واریانس و آزمون توکی و ضریب همبستگی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. یافته ها نشان داد که, بین هوش هیجانی, هوش شناختی و عملکرد شغلی مدیران سه مقطع ابتدایی, راهنمایی و متوسطه تفاوت معنا دار وجود دارد (P<0.05) بین هوش هیجانی در کل و مولفه های آن, (خودآگاهی, خودانگیزی, مهارت اجتماعی) با عملکرد شغلی رابطه معنی دار وجود دارد (P<0.05) اما بین هوش شناختی و عملکرد شغلی مدیران مقطع ابتدایی رابطه معنا داری در سطح (P<0.05) وجود نداشت. بین هوش هیجانی و عملکرد شغلی مدیران مقطع راهنمایی نیز رابطه معنا داری در سطح (P<0.05) مشاهده نشد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    صفاری دهنوی، یداله، شریفی درآمدی، پرویز، و سماواتیان، حسین. (1388). مقایسه هوش هیجانی و شناختی مدیران مقاطع سه گانه آموزش و پرورش و رابطه آن با عملکرد شغلی آنها در منطقه اصفهان 1388. دانش و پژوهش در روان شناسی کاربردی، 11(40)، 52-62. SID. https://sid.ir/paper/445960/fa

    Vancouver: کپی

    صفاری دهنوی یداله، شریفی درآمدی پرویز، سماواتیان حسین. مقایسه هوش هیجانی و شناختی مدیران مقاطع سه گانه آموزش و پرورش و رابطه آن با عملکرد شغلی آنها در منطقه اصفهان 1388. دانش و پژوهش در روان شناسی کاربردی[Internet]. 1388؛11(40):52-62. Available from: https://sid.ir/paper/445960/fa

    IEEE: کپی

    یداله صفاری دهنوی، پرویز شریفی درآمدی، و حسین سماواتیان، “مقایسه هوش هیجانی و شناختی مدیران مقاطع سه گانه آموزش و پرورش و رابطه آن با عملکرد شغلی آنها در منطقه اصفهان 1388،” دانش و پژوهش در روان شناسی کاربردی، vol. 11، no. 40، pp. 52–62، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/445960/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا