Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

808
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

305
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مداخله برای ارتقای ترجمان دانش پژوهش: نحوه انتخاب و درجه بندی طرح های پژوهشی برای ارایه به تصمیم گیران

صفحات

 صفحه شروع 0 | صفحه پایان 0

چکیده

 انتقال دانش حاصل از پژوهش از مقوله های مهم سلامت به شمار می آید. وضعیت موجود انتقال دانش در طرح های قبلی بررسی شده و بر اساس نقاط ضعف موجود مداخلاتی طراحی گردیده است, طراحی الگوریتم برای انتخاب طرح های پژوهشی واجد شرایط برای انتقال دانش یکی از ایده های مطرح بود که در این مقاله به آن پرداخته شده است.با استفاده از بررسی متون نحوه درجه بندی طرح ها از نظر نوع طراحی و متدولوژی بررسی گردید و با استفاده از نظر کارشناسان امر در مورد نحوه درجه بندی طرح های پژوهشی تصمیم گیری شد. در مرحله بعد با توجه به درجه اعتبار مذکور و بررسی محتوایی پیام طرح ها الگوریتمی طراحی شد تا نحوه انتخاب طرح ها و تصمیم گیری در مورد نحوه انتقال با استفاده از آن ممکن گردد.از آن جا که معمولا مقاله تمام یافته های پژوهش را منتقل نمی کند و به موقع در دسترس تصمیم گیران قرار نمی گیرد, نگارش مقاله برای انتقال دانش کافی به نظر نمی رسد. بنابراین لازم است مکانیسمی اتخاذ گردد تا یافته های طرح های پژوهشی نیز در صورتی که از اعتبار مناسبی برخوردار باشند در دسترس گروه مخاطب قرار گیرد. با استفاده از الگوریتم ارایه شده در این مقاله می توان به صورت نظام مند در مورد نحوه انتخاب طرح های پژوهشی برای انتقال دانش تصمیم گرفت, هم چنین فرایند ترجمان دانش را تنها در گروهی از طرح ها که واجد شرایط باشند به انجام رساند. لازم است ارزیابی مداخله در طرح های بعدی مد نظر باشد. نتایج حاصل از این مطالعه می تواند مورد توجه سیاستگذاران عرصه پژوهش در دانشگاه های مختلف می باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    نجات، سحرناز، ملکی، کتایون، احقری، شراره، غلامی، ژاله، و یونسیان، مسعود. (1388). مداخله برای ارتقای ترجمان دانش پژوهش: نحوه انتخاب و درجه بندی طرح های پژوهشی برای ارایه به تصمیم گیران. مجله ایرانی نظریه پردازی در علوم پزشکی، 3(3)، 0-0. SID. https://sid.ir/paper/445990/fa

    Vancouver: کپی

    نجات سحرناز، ملکی کتایون، احقری شراره، غلامی ژاله، یونسیان مسعود. مداخله برای ارتقای ترجمان دانش پژوهش: نحوه انتخاب و درجه بندی طرح های پژوهشی برای ارایه به تصمیم گیران. مجله ایرانی نظریه پردازی در علوم پزشکی[Internet]. 1388؛3(3):0-0. Available from: https://sid.ir/paper/445990/fa

    IEEE: کپی

    سحرناز نجات، کتایون ملکی، شراره احقری، ژاله غلامی، و مسعود یونسیان، “مداخله برای ارتقای ترجمان دانش پژوهش: نحوه انتخاب و درجه بندی طرح های پژوهشی برای ارایه به تصمیم گیران،” مجله ایرانی نظریه پردازی در علوم پزشکی، vol. 3، no. 3، pp. 0–0، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/445990/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا