مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

688
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

144
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثر سرعت پیشروی بر مقاومت حرکتی چرخ های لاستیکی

صفحات

 صفحه شروع 29 | صفحه پایان 36

چکیده

 تحقیقات متعددی در دنیا در خصوص مکانیک زمین گیرایی و عوامل موثر بر آن انجام گرفته و مدل های پیش بینی زیادی تدوین گردیده ولی بر اساس بررسی های به عمل آمده, تاکنون در مورد تاثیر سرعت پیشروی بر عوامل عملکردی زمین گیرایی رابطه ای تدوین نشده است. در این تحقیق علاوه بر مقایسه مقادیر اندازه گیری شده عوامل عملکردی زمین گیرایی تایر لاستیکی (مدل کوچک) با مقادیر محاسبه شده توسط سه مدل معتبر از مدل های موجود, اثر سرعت پیشروی بر عوامل عملکردی زمین گیرایی نیز مورد سنجش و ارزیابی قرار گرفت. آزمایش ها ضمن ساخت و تجهیز مخزن خاک سر پوشیده آزمایشگاهی در شرایط کنترل شده اجرا و داده برداری توسط سیستمی شامل حسگرها, مبدل های مختلف, تقویت کننده, دیتالاگر و رایانه انجام گرفت. متغیرهای مستقل آزمایش شامل سه سطح بار عمودی, سه سطح سرعت پیشروی. شش سطح مقاومت خاک و سه سطح لغزش تایر بودند و متغیرهای وابسته آزمایش عبارت بودند از: نسبت های نیروهای زمین گیرایی ناخالص, زمین گیرایی خالص, مقاومت حرکتی و بازده زمین گیرایی. نتایج اثر متقابل متغیرهای مستقل آزمایش بر عوامل عملکردی زمین گیرایی, ضمن تایید دستاوردهای تحقیقات قبلی, نشان داد که سرعت پیشروی بر نیروی زمین گیرایی خالص, نیروی مقاومت حرکتی و بازده زمین گیرایی اثری بسیار معنی دار دارد بنابراین با تکیه بر این نتایج مدلی رگرسیونی برای نسبت نیروی مقاومت حرکتی تدوین گردید که علاوه بر پارامترهای وارد شده در مدل های پشین, اثر سرعت پیشروی و لغزش نیز در آن دیده می شود. مدل پیش بینی نسبت مقاومت حرکتی (MRR) تدوین شده به شکل زیر می باشد: MRR=1.29/Cn-0.015Va+0.35S+0.023

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    شیخ داوودی، محمدجواد، و مینایی، سعید. (1386). اثر سرعت پیشروی بر مقاومت حرکتی چرخ های لاستیکی. مجله علمی کشاورزی، 30(3)، 29-36. SID. https://sid.ir/paper/446447/fa

    Vancouver: کپی

    شیخ داوودی محمدجواد، مینایی سعید. اثر سرعت پیشروی بر مقاومت حرکتی چرخ های لاستیکی. مجله علمی کشاورزی[Internet]. 1386؛30(3):29-36. Available from: https://sid.ir/paper/446447/fa

    IEEE: کپی

    محمدجواد شیخ داوودی، و سعید مینایی، “اثر سرعت پیشروی بر مقاومت حرکتی چرخ های لاستیکی،” مجله علمی کشاورزی، vol. 30، no. 3، pp. 29–36، 1386، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/446447/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button