Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

10,611
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

6,110
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

3

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

طبقه بندی الگوهای طراحی سازنده گرا بر اساس رویکردهای یادگیری و تدریس

صفحات

 صفحه شروع 5 | صفحه پایان 21

چکیده

 در این مقاله ده الگوی طراحی آموزشی مشهور, از میان 25 الگوی طراحی آموزشی سازنده گرای موجود در متون تخصصی انتخاب و رویکردهای یاددهی-یادگیری مستتر در آنها با استفاده از روش تحلیل محتوی مورد ارزیابی قرار گرفت. در این تحلیل با مراجعه به متون اصلی بنیان گذاران هر یک از الگوها, هر یک از الگوها از نظر فردی, جمعی, یا دوگانه بودن رویکردهای یادگیری و تدریس مفروض در طراحی شان طبقه بندی شدند. حاصل این تحلیل و ارزیابی یک طبقه بندی شش گانه از الگوهای طراحی آموزشی بر اساس رویکردهای یادگیری و تدریس مستتر در آن ها می باشد. یافته ها حاکی از آن است که هیچ یک از الگوهای طراحی آموزشی به صورت توامان دارای رویکردهای دوگانه یادگیری و تدریس نیستند؛ و اغلب الگوهای طراحی سازنده گرا از نظر رویکردهای تدریس در ناحیه فردی قرار دارند؛ و تنها برخی از الگوها در هر دو رویکرد تدریس و یادگیری در ناحیه جمعی قرار می گیرند.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    فردانش، هاشم. (1387). طبقه بندی الگوهای طراحی سازنده گرا بر اساس رویکردهای یادگیری و تدریس. مطالعات تربیتی و روان شناسی، 9(2)، 5-21. SID. https://sid.ir/paper/446483/fa

    Vancouver: کپی

    فردانش هاشم. طبقه بندی الگوهای طراحی سازنده گرا بر اساس رویکردهای یادگیری و تدریس. مطالعات تربیتی و روان شناسی[Internet]. 1387؛9(2):5-21. Available from: https://sid.ir/paper/446483/fa

    IEEE: کپی

    هاشم فردانش، “طبقه بندی الگوهای طراحی سازنده گرا بر اساس رویکردهای یادگیری و تدریس،” مطالعات تربیتی و روان شناسی، vol. 9، no. 2، pp. 5–21، 1387، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/446483/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

    طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button