مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

466
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

139
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نگاهی به کتاب فناوری جهانی و بحران شرکتی (سیمون مور و مایک سیمور)

صفحات

 صفحه شروع 179 | صفحه پایان 191

کلیدواژه

ثبت نشده است

چکیده

 اگر بخواهیم مقوله ارتباطات را، نه از منظر جامعه شناختی بلکه از نگاهی فلسفی ارزیابی کنیم، بی گمان جایگاهی بی بدیل را برای این مقوله در نظر خواهیم گرفت. از ارسطو که انسان را مدنی بالطبع می دانست تا هایدگر که ارتباط با دیگران را جزء مقوم ماهیت هر انسان تصور می کرد، گرچه راه درازی است، اما هردوی این دیدگاه ها، بر یک نکته توافق دارند و آن اینکه ارتباط با دیگران، جزئی اساسی از سرشت انسان و مفهوم انسانیت است و بخش مهمی از هویت او را، همین ارتباطات می سازد. شاید از این منظر بتوان اذعان کرد که گرچه علم ارتباطات انسانی، متولی دانشگاهی و رسمی شناخت و طبقه بندی انواع و اشکال ارتباطات انسانی است، ولی هرگونه تغییر بنیادین در شکل گیری ارتباطات میان افراد در درجه نخست و کنشگران اجتماعی در مرتبه بعد، بر تمام حوزه های مختلف معرفت بشری تاثیر می گذارد و از آن مهم تر، شکل کنش انسان و تکنیک های رفتار او را نیز تغییر می دهد. به یک معنا، حوزه ارتباطات ازجمله حوزه هایی است که زیربنای تصورات و انگاره های نخستین حوزه های معرفتی دیگر را می سازد و به همین دلیل، یافته های این معرفت و تغییرات رخ داده در این حوزه معرفتی، می تواند سرچشمه تغییراتی فراگیر در معرفت بشری باشد. سیمون مور و مایک سیمور در کتاب اخیر خود «فناوری جهانی و بحران شرکتی»، تلاش کرده اند تاثیرات آنچه را که خود فناوری های نوین ارتباطی می خوانند، بر فرایند مدیریت بحران هایی که گریبان گیر واحدهای کسب و کار می شود، بررسی کنند. این کتاب توانسته است در این فرصت کوتاه، به خوبی جای خود را در ادبیات مبحث «مدیریت بحران» باز کند و پرتوهای جدیدی بر بحث ارتباطات بحران بیفکند. در این نوشتار ابتدا به معرفی اجمالی اثر پرداخته شده و سپس با نگاهی انتقادی، وزن و اعتبار آنچه در کتاب آمده، سنجیده شده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مورومایک سیمور، سیمون، و شیخ الاسلامی، حسین. (1387). نگاهی به کتاب فناوری جهانی و بحران شرکتی (سیمون مور و مایک سیمور) . پژوهشهای ارتباطی (پژوهش و سنجش)، 15(55)، 179-191. SID. https://sid.ir/paper/446634/fa

    Vancouver: کپی

    مورومایک سیمور سیمون، شیخ الاسلامی حسین. نگاهی به کتاب فناوری جهانی و بحران شرکتی (سیمون مور و مایک سیمور) . پژوهشهای ارتباطی (پژوهش و سنجش)[Internet]. 1387؛15(55):179-191. Available from: https://sid.ir/paper/446634/fa

    IEEE: کپی

    سیمون مورومایک سیمور، و حسین شیخ الاسلامی، “نگاهی به کتاب فناوری جهانی و بحران شرکتی (سیمون مور و مایک سیمور) ،” پژوهشهای ارتباطی (پژوهش و سنجش)، vol. 15، no. 55، pp. 179–191، 1387، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/446634/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button