مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

515
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی سبک های یادگیری دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی گیلان در سال تحصیلی 84-83

صفحات

 صفحه شروع 0 | صفحه پایان 0

کلیدواژه

ثبت نشده است

چکیده

 زمینه و هدف: یادگیری موثر دانشجویان آرمان هر نظام آموزشی دانشگاهی است. یکی از عوامل موثر بر یادگیری و پیشرفت تحصیلی دانشجویان تطابق بین سبکهای یادگیری و رشته تحصیلی یا محتوای آموزشی آنهاست. این مطالعه به منظور تعیین سبک های یادگیری دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی گیلان بر اساس نظریه یادگیری تجربی David Kolb انجام شده است.روش و ابزار: مطالعه مقطعی حاضر بر روی نمونه ای از دانشجویان مشغول به تحصیل در رشته های پزشکی، دندانپزشکی و پرستاری که به روش طبقه بندی شده و خوشه ای انتخاب شدند، انجام شد . ابزارسنجش، پرسشنامه خودایفا مشتمل بر دو بخش متغیر های دموگرافیک و 12 سوال استاندارد سنجش سبک های یادگیری بوده است. داده های جمع آوری شده توسط نرم افزار SPSS10 با استفاده از آزمون های آماری کای مربع و آنالیزواریانس مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند.نتایج: تعداد 378 دانشجوبه پرسشنامه ها پاسخ دادند که 66.7 درصد مونث بودند. رشته های تحصیلی شامل پزشکی (39.7%) دندانپزشکی (25.4%) و پرستاری (34.9%) بود. به طور کلی سبک های یادگیری دانشجویان شامل واگرا (7.9%)، همگرا (57.1%)، جذب کننده (29.6%) و انطباق یابنده (5.3%) بود. بیشترین سبک مورد استفاده در کلیه رشته ها سبک همگرا و کمترین سبک مورد استفاده در رشته های پزشکی و دندانپزشکی انطباق یابنده و در پرستاری واگرا بوده است. تفاوت معنی دار آماری بین سبک های یادگیری دانشجویان رشته های مختلف مشاهده شد (P=0.036).نتیجه گیری: نتایج این مطالعه نشانگر این است که در رشته های مختلف لازم است از روش های متفاوت و متنوع تدریس استفاده گردد تا دانشجویان امکان یادگیری مناسب و موثر را بدست آورند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    پورصفر، علی، نعمتی، مینو، زعیمی، ابراهیم، فلاح بوساری، صدیقه، و حیدرزاده، آبتین. (1384). بررسی سبک های یادگیری دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی گیلان در سال تحصیلی 84-83. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 5(پیوست 14(ویژه نامه هفتمین همایش کشوری آموزش پزشکی))، 0-0. SID. https://sid.ir/paper/446883/fa

    Vancouver: کپی

    پورصفر علی، نعمتی مینو، زعیمی ابراهیم، فلاح بوساری صدیقه، حیدرزاده آبتین. بررسی سبک های یادگیری دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی گیلان در سال تحصیلی 84-83. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1384؛5(پیوست 14(ویژه نامه هفتمین همایش کشوری آموزش پزشکی)):0-0. Available from: https://sid.ir/paper/446883/fa

    IEEE: کپی

    علی پورصفر، مینو نعمتی، ابراهیم زعیمی، صدیقه فلاح بوساری، و آبتین حیدرزاده، “بررسی سبک های یادگیری دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی گیلان در سال تحصیلی 84-83،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 5، no. پیوست 14(ویژه نامه هفتمین همایش کشوری آموزش پزشکی)، pp. 0–0، 1384، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/446883/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button