Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

511
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی سبک های یادگیری دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی گیلان در سال تحصیلی 84-83

صفحات

 صفحه شروع 0 | صفحه پایان 0

کلیدواژه

ثبت نشده است

چکیده

 زمینه و هدف: یادگیری موثر دانشجویان آرمان هر نظام آموزشی دانشگاهی است. یکی از عوامل موثر بر یادگیری و پیشرفت تحصیلی دانشجویان تطابق بین سبکهای یادگیری و رشته تحصیلی یا محتوای آموزشی آنهاست. این مطالعه به منظور تعیین سبک های یادگیری دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی گیلان بر اساس نظریه یادگیری تجربی David Kolb انجام شده است.روش و ابزار: مطالعه مقطعی حاضر بر روی نمونه ای از دانشجویان مشغول به تحصیل در رشته های پزشکی، دندانپزشکی و پرستاری که به روش طبقه بندی شده و خوشه ای انتخاب شدند، انجام شد . ابزارسنجش، پرسشنامه خودایفا مشتمل بر دو بخش متغیر های دموگرافیک و 12 سوال استاندارد سنجش سبک های یادگیری بوده است. داده های جمع آوری شده توسط نرم افزار SPSS10 با استفاده از آزمون های آماری کای مربع و آنالیزواریانس مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند.نتایج: تعداد 378 دانشجوبه پرسشنامه ها پاسخ دادند که 66.7 درصد مونث بودند. رشته های تحصیلی شامل پزشکی (39.7%) دندانپزشکی (25.4%) و پرستاری (34.9%) بود. به طور کلی سبک های یادگیری دانشجویان شامل واگرا (7.9%)، همگرا (57.1%)، جذب کننده (29.6%) و انطباق یابنده (5.3%) بود. بیشترین سبک مورد استفاده در کلیه رشته ها سبک همگرا و کمترین سبک مورد استفاده در رشته های پزشکی و دندانپزشکی انطباق یابنده و در پرستاری واگرا بوده است. تفاوت معنی دار آماری بین سبک های یادگیری دانشجویان رشته های مختلف مشاهده شد (P=0.036).نتیجه گیری: نتایج این مطالعه نشانگر این است که در رشته های مختلف لازم است از روش های متفاوت و متنوع تدریس استفاده گردد تا دانشجویان امکان یادگیری مناسب و موثر را بدست آورند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    پورصفر، علی، نعمتی، مینو، زعیمی، ابراهیم، فلاح بوساری، صدیقه، و حیدرزاده، آبتین. (1384). بررسی سبک های یادگیری دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی گیلان در سال تحصیلی 84-83. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 5(پیوست 14(ویژه نامه هفتمین همایش کشوری آموزش پزشکی))، 0-0. SID. https://sid.ir/paper/446883/fa

    Vancouver: کپی

    پورصفر علی، نعمتی مینو، زعیمی ابراهیم، فلاح بوساری صدیقه، حیدرزاده آبتین. بررسی سبک های یادگیری دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی گیلان در سال تحصیلی 84-83. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1384؛5(پیوست 14(ویژه نامه هفتمین همایش کشوری آموزش پزشکی)):0-0. Available from: https://sid.ir/paper/446883/fa

    IEEE: کپی

    علی پورصفر، مینو نعمتی، ابراهیم زعیمی، صدیقه فلاح بوساری، و آبتین حیدرزاده، “بررسی سبک های یادگیری دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی گیلان در سال تحصیلی 84-83،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 5، no. پیوست 14(ویژه نامه هفتمین همایش کشوری آموزش پزشکی)، pp. 0–0، 1384، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/446883/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی SID
    strs
    دانشگاه امام حسین
    بنیاد ملی بازیهای رایانه ای
    کلید پژوه
    ایران سرچ
    ایران سرچ
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا