مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

598
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی شیوه ارزشیابی دانشجویان توسط اساتید در محیط های بالینی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز

صفحات

 صفحه شروع 0 | صفحه پایان 0

کلیدواژه

ثبت نشده است

چکیده

 زمینه و هدف: ارزشیابی دانشجو یکی از مهمترین ارکان برنامه ریزی آموزش قلمداد می گردد. یک ارزشیابی موثر نه تنها در تمایز دانشجویان نقش بسزایی دارد بلکه به مدرس در ارزیابی فعالیتهای خود نیز کمک مینماید. با توجه به اینکه شیوه های مختلفی جهت ازرشیابی دانشجو وجود دارد. در این بررسی بنا داریم، علاوه بر تعیین روشهای ازرشیابی دانشجویان، میزان برخورداری از شاخص های استاندارد بودن این روشها را نیز مورد بررسی قرار دهیم و با شناخت چالشهای موجود در جهت رفع آنها برنامه ریزی نماییم.روش و ابزار: این تحقیق یک مطالعه توصیفی است و جامعه مورد مطالعه تعداد 180 عضو هیات علمی بالینی دانشگاه جندی شاپور اهواز میباشد. که از این گروه یک نمونه 60 نفری بطور تصادفی انتخاب شد و در این تحقیق شرکت کردند. ابزار جمع آوری اطلاعات پرسشنامه خود ساخته ای بود که جهت تعیین روایی و پایایی آن از نظرات کار شناسان و آزمون مجد د  استفاده شد. با مراجعه پژوهشگر به محیط کار آموزش بالینی پرسشنامه مذکور، در اختیار اعضا هیات علمی قرار گرفت پس از تکمیل به پرسشگر عودت داده شد. سپس داده ها توسط برنامه آماری SPSS  مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.نتیجه گیری: اعضا هیات علمی شرکت کننده در این مطالعه در پاسخ به این سوال ((در برگزاری امتحانات از کدام نوع سوال استفاده می کنید)) 9/94 درصد سوالات چند گزینه ای را بیان کردند و 5/30 درصد نیز اظهار داشتند علاوه بر سوالهای چند گزینه ای از سوالات تشریحی نیز استفاده می کنند. در ارتباط با میزان آشنایی با اصول طراحی سوالات چند گزینه ای 9/75 درصد زیاد و 1/34 درصد کم و خیلی کم را اعلام نمودند. در پاسخ به این سوال ((آیا ضریب دشواری و ضریب تمایز سوالهای خود را تعیین می کنید)) 1/82 درصد پاسخ منفی و 9/17 درصد پاسخ مثبت ارایه کردند. در ارتباط با تعیین روایی و پایایی سوالهای امتحانی خود 6/73 درصد پاسخ منفی و 4/26 درصد پاسخ مثبت را بیان کردند. در پاسخ به این سوال ((آیا بعد از برگزاری امتحان، سوالات امتحانی و کلید سوالات را در اختیار دانشجو قرار میدهید)) در ارتباط با سوالات امتحانی 1/74 درصد پاسخ مثبت و 9/25 درصد پاسخ منفی دادند و در مورد کلید سوالات 8/63 پاسخ مثبت و 8/36 درصد پاسخ منفی دادند. همچنین 1/74 درصد اساتید امتحان میان ترم برگزار می کنند و 9/25 درصد اظهار نمودند که این امتحان را برگزار نمی کنند.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    فخری، احمد، کمیلی ثانی، حسین، و شکورنیا، عبدالحسین. (1384). بررسی شیوه ارزشیابی دانشجویان توسط اساتید در محیط های بالینی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز . مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 5(پیوست 14(ویژه نامه هفتمین همایش کشوری آموزش پزشکی))، 0-0. SID. https://sid.ir/paper/447124/fa

    Vancouver: کپی

    فخری احمد، کمیلی ثانی حسین، شکورنیا عبدالحسین. بررسی شیوه ارزشیابی دانشجویان توسط اساتید در محیط های بالینی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز . مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1384؛5(پیوست 14(ویژه نامه هفتمین همایش کشوری آموزش پزشکی)):0-0. Available from: https://sid.ir/paper/447124/fa

    IEEE: کپی

    احمد فخری، حسین کمیلی ثانی، و عبدالحسین شکورنیا، “بررسی شیوه ارزشیابی دانشجویان توسط اساتید در محیط های بالینی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز ،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 5، no. پیوست 14(ویژه نامه هفتمین همایش کشوری آموزش پزشکی)، pp. 0–0، 1384، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/447124/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button