Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,582
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

925
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر قصه درمانی بر کاهش نشانه های اختلالهای اضطرابی دانش آموزان مضطرب پایه چهارم ابتدایی

صفحات

 صفحه شروع 281 | صفحه پایان 294

چکیده

 هدف: هدف از پژوهش حاضر بررسی تاثیر قصه درمانی بر کاهش نشانه های اختلالهای اضطرابی و اختلال همبود در کودکان (10 -9 ساله) بوده است. روش: بدین منظور در چارچوب روش پژوهشی نیمه آزمایشی 14 نفر از دانش آموزان دختر پایه چهارم ابتدایی دارای اختلالهای اضطرابی به طور تصادفی به دو گروه تقسیم شدند. طرح پژوهشی از نوع پیش آزمون- پس آزمون با گروه کنترل بوده است. پرسشنامه علایم مرضی کودکان(CSI4)  مورد استفاده قرار گرفت. پس از انجام پیش آزمون, برنامه قصه درمانی به مدت 14 جلسه (هر جلسه به مدت 90 دقیقه- دوبار در هفته) برای گروه آزمایشی اجرا شد. برای تحلیل داده ها از روش تحلیل واریانس با اندازه گیری مکرر استفاده شد. یافته ها: نتایج نشان داد که نشانه های اختلالهای اضطرابی و اختلال همبود در کل آزمودنیها پس از قصه درمانی کاهش معنادار داشته است.نتیجه گیری: قصه درمانی موجب کاهش نشانه های اختلالهای اضطرابی در کودکان مضطرب شده است؛ بنابراین می توان قصه درمانی را به مثابه یک فن اثربخش برای درمان اختلالهای اضطرابی کودکی به کار برد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    یوسفی لویه، معصومه، دلاور، علی، و یوسفی لویه، مجید. (1387). تاثیر قصه درمانی بر کاهش نشانه های اختلالهای اضطرابی دانش آموزان مضطرب پایه چهارم ابتدایی. کودکان استثنایی (پژوهش در حیطه کودکان استثنایی)، 8(3 (پیاپی 29))، 281-294. SID. https://sid.ir/paper/447177/fa

    Vancouver: کپی

    یوسفی لویه معصومه، دلاور علی، یوسفی لویه مجید. تاثیر قصه درمانی بر کاهش نشانه های اختلالهای اضطرابی دانش آموزان مضطرب پایه چهارم ابتدایی. کودکان استثنایی (پژوهش در حیطه کودکان استثنایی)[Internet]. 1387؛8(3 (پیاپی 29)):281-294. Available from: https://sid.ir/paper/447177/fa

    IEEE: کپی

    معصومه یوسفی لویه، علی دلاور، و مجید یوسفی لویه، “تاثیر قصه درمانی بر کاهش نشانه های اختلالهای اضطرابی دانش آموزان مضطرب پایه چهارم ابتدایی،” کودکان استثنایی (پژوهش در حیطه کودکان استثنایی)، vol. 8، no. 3 (پیاپی 29)، pp. 281–294، 1387، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/447177/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا