مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,396
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

466
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی میزان هوش هیجانی و عزت نفس در دانشجویان پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سال 1389

صفحات

 صفحه شروع 254 | صفحه پایان 261

چکیده

 سابقه و هدف: امروزه هوش هیجانی در ابعاد مختلف زندگی افراد اعم از تحصیل, شغل و محیط اجتماعی اهمیت روز افزونی یافته است در این بین یکی از ویژگی های شخصیت به هنجار برخورداری از عزت نفس است که می تواند سطح هوش هیجانی افراد را دست خوش تغییر کند. نظر به اهمیت هوش هیجانی و عزت نفس, این پژوهش با هدف تعیین میزان هوش هیجانی و عزت نفس در دانشجویان پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سال 1389 انجام گردید.مواد و روش ها: در این پژوهش که از نوع توصیفی- مقطعی است, آزمون های هوش هیجانی MSEIS و عزت نفس کوپر اسمیت بر روی 145 نفر از دانشجویان رشته های پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی مازندران که با روش سرشماری انتخاب شده بودند اجرا گردید. داده های بهدست آمده با استفاده از نرم افزار 16SPSS با کمک آمار توصیفی و آزمون کای اسکور مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.یافته ها: در این بررسی هوش هیجانی 8 دانشجویان 13.8 درصد, 71.7 درصد, 14.5 درصد به ترتیب در سطوح بالا, متوسط و پایین بوده است. افزون بر آن 91 درصد از کل دانشجویان دارای عزت نفس بالا بوده اند. یافته ها نشان داد که هوش هیجانی با عزت نفس ارتباط معنی دار دارد (p<0.001).استنتاج: با توجه به متوسط بودن سطح هوش هیجانی به نظر می رسد توجه به هوش هیجانی برای ارتقاء بهداشت روانی و به تبع آن موفقیت در دانشجویان از اهمیت و ارزش بسیاری برخوردار باشد. لذا پیشنهاد می گردد تا در برنامه آموزشی دانشگاه به هوش هیجانی و لزوم ارتقاء آن در دانشجویان توجه لازم به عمل آید.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    جنتی، یداله، موسوی، سیده عاطفه، عظیمی لولتی، حمیده، فانی صابری، لاله، همتا، امیر، فیضی، سعیده، و قبادی، مامک. (1390). بررسی میزان هوش هیجانی و عزت نفس در دانشجویان پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سال 1389. مجله دانشگاه علوم پزشکی مازندران (نامه دانشگاه)، 21(1 (ویژه نامه))، 254-261. SID. https://sid.ir/paper/44741/fa

    Vancouver: کپی

    جنتی یداله، موسوی سیده عاطفه، عظیمی لولتی حمیده، فانی صابری لاله، همتا امیر، فیضی سعیده، قبادی مامک. بررسی میزان هوش هیجانی و عزت نفس در دانشجویان پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سال 1389. مجله دانشگاه علوم پزشکی مازندران (نامه دانشگاه)[Internet]. 1390؛21(1 (ویژه نامه)):254-261. Available from: https://sid.ir/paper/44741/fa

    IEEE: کپی

    یداله جنتی، سیده عاطفه موسوی، حمیده عظیمی لولتی، لاله فانی صابری، امیر همتا، سعیده فیضی، و مامک قبادی، “بررسی میزان هوش هیجانی و عزت نفس در دانشجویان پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سال 1389،” مجله دانشگاه علوم پزشکی مازندران (نامه دانشگاه)، vol. 21، no. 1 (ویژه نامه)، pp. 254–261، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/44741/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button