Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,347
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تحول درک مفهوم دروغ و اشتباه در کودکان: تمایز دروغ و اشتباه

صفحات

 صفحه شروع 288 | صفحه پایان 301

چکیده

 هدف این پژوهش بررسی تحول درک مفهوم دروغ و اشتباه در کودکان مقاطع مهدکودک, پیش دبستان و کلاس دوم ابتدایی شهر اصفهان بوده است. بدین منظور 123 کودک (61 پسر و 62 دختر) به صورت تصادفی با روش نمونه گیری خوشه ای از سه مقطع مهد کودک, پیش دبستانی و کلاس دوم ابتدایی 3 منطقه جغرافیایی شمال, مرکز و جنوب شهر اصفهان انتخاب شدند. اطلاعات مورد نیاز با استفاده از روش مصاحبه بالینی و داستانهای عروسکی جمع آوری گردید. تجزیه و تحلیل داده ها با روش تحلیل واریانس نشان داد که تحول درک مفهوم «دروغ» و «اشتباه» در کودکان از روندی تحولی پیروی می کند (p<0.0001). کودکان مهدکودکی علیرغم آشنایی با مفهوم دروغ, در تمایز دروغ و اشتباه با مشکل مواجه بودند. 69 درصد کودکان گروه مهد کودکی, 85 درصد گروه پیش دبستانی و 95 درصد گروه کلاس دوم توانستند مفهوم دروغ را درک کنند و این در حالی بود که فقط 21 درصد کودکان گروه مهد کودکی, 45 درصد گروه پیش دبستانی و 85 درصد گروه کلاس دوم توانایی درک مفهوم اشتباه را داشتند. علاوه بر این, یافته ها حاکی از آن بود که تفاوت معنی داری بین دو «جنس» از نظر متغیرهای مورد بررسی وجود ندارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    اسعدی، سمانه، امیری، شعله، و مولوی، حسین. (1386). بررسی تحول درک مفهوم دروغ و اشتباه در کودکان: تمایز دروغ و اشتباه. مجله روانشناسی، 11(3 (پیاپی 43))، 288-301. SID. https://sid.ir/paper/447457/fa

    Vancouver: کپی

    اسعدی سمانه، امیری شعله، مولوی حسین. بررسی تحول درک مفهوم دروغ و اشتباه در کودکان: تمایز دروغ و اشتباه. مجله روانشناسی[Internet]. 1386؛11(3 (پیاپی 43)):288-301. Available from: https://sid.ir/paper/447457/fa

    IEEE: کپی

    سمانه اسعدی، شعله امیری، و حسین مولوی، “بررسی تحول درک مفهوم دروغ و اشتباه در کودکان: تمایز دروغ و اشتباه،” مجله روانشناسی، vol. 11، no. 3 (پیاپی 43)، pp. 288–301، 1386، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/447457/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی SID
    strs
    دانشگاه امام حسین
    بنیاد ملی بازیهای رایانه ای
    کلید پژوه
    ایران سرچ
    ایران سرچ
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا