مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

379
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اصلاح فرم نظرخواهی تدریس نظری از دیدگاه اساتید و دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بابل

صفحات

 صفحه شروع 0 | صفحه پایان 0

کلیدواژه

ثبت نشده است

چکیده

 زمینه و هدف: یک راه ارتقا کیفیت آموزش، بکارگیری نظر فراگیران بعنوان رکن مهم نظام آموزشی است و پاسخهای دقیق آنان کمک شایانی به روند آموزش می نماید. این مطالعه به منظور بررسی سوالات فرم تدریس نظری، جهت ارایه یک فرم ایده آل به فراگیران و نهایتا بهبود کیفیت ارزشیابی انجام گردیده است.روش و ابزار: این مطالعه توصیفی توسط مرکز مطالعات در سال تحصیلی 84-83 انجام شده است. پرسشنامه ای حاوی 22 سوال فرم فوق، با متغیرهای "موافق، مخالف، عبارت پیشنهادی" برای کلیه 208 عضو هیات علمی فرستاده شد. پس از تکمیل،88 فرم به مرکز ارسال گردید. 40 فرم نیز توسط دانشجویان رشته ها و مقاطع مختلف تکمیل گردید.اطلاعات کد گذاری و وارد کامپیوتر شده و با نرم افزار SPSS آنالیز گردید. نتایج در کمیته ارزشیابی و متعاقبا در شورای EDC مطرح گردید و تغییرات لازمه داده شد.نتایج: با بررسی نظرات مشاهده شد که اکثریت با گزینه طرح شده موافق بودند. بطور میانگین، اساتید در 25/81% و دانشجویان در 70% موارد متغیر "موافق" و بترتیب در 75/18% و 30%، " مخالف" را انتخاب نمودند. باجمع بندی داده ها به تفکیک سوال و مرور پیشنهادات، نهایتا 8 سوال بازنویسی شدند، 3 سوال حذف، 1 سوال اضافه (اهمیت به حضور و غیاب) و 4 سوال ادغام گردیدند. 7 مورد هم بدون تغییر ماندند.نتیجه گیری: پس از جرح و تعدیلهای متنوع نهایتا فرمی حاوی 18 گزینه تصویب گردید. با اصلاحات انجام شده و ارزشیابی دقیقتر تدریس اساتید و یافتن معایب موجود درکنار برگزاری جلسات توجیهی و کارگاههای مختلف، می توان چالشها و موضع گیریهای متعاقب را به حداقل رسانیده و بهبود کارایی و اثر بخشی سیستم آموزش پزشکی شاهد بود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مصطفی زاده، امراله، جهانیان، ایمان، ثاقبی، روشنک، و بینش پژوه، غلامرضا. (1384). اصلاح فرم نظرخواهی تدریس نظری از دیدگاه اساتید و دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بابل. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 5(پیوست 14(ویژه نامه هفتمین همایش کشوری آموزش پزشکی))، 0-0. SID. https://sid.ir/paper/447536/fa

    Vancouver: کپی

    مصطفی زاده امراله، جهانیان ایمان، ثاقبی روشنک، بینش پژوه غلامرضا. اصلاح فرم نظرخواهی تدریس نظری از دیدگاه اساتید و دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بابل. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1384؛5(پیوست 14(ویژه نامه هفتمین همایش کشوری آموزش پزشکی)):0-0. Available from: https://sid.ir/paper/447536/fa

    IEEE: کپی

    امراله مصطفی زاده، ایمان جهانیان، روشنک ثاقبی، و غلامرضا بینش پژوه، “اصلاح فرم نظرخواهی تدریس نظری از دیدگاه اساتید و دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بابل،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 5، no. پیوست 14(ویژه نامه هفتمین همایش کشوری آموزش پزشکی)، pp. 0–0، 1384، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/447536/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی SID
    strs
    دانشگاه امام حسین
    بنیاد ملی بازیهای رایانه ای
    کلید پژوه
    ایران سرچ
    ایران سرچ
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button