مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

741
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تحلیل سوالات فیزیوپاتولوژی در دانشکده علوم پزشکی در سال 1383

صفحات

 صفحه شروع 0 | صفحه پایان 0

کلیدواژه

ثبت نشده است

چکیده

 زمینه و هدف: ارزشیابی یکی از بنیادی ترین وظایف هر موسسه آموزشی محسوب می گردد. ارزشیابی به اشکال و با اهداف مختلفی صورت می پذیرد و ممکن است. ارزشیابی در مورد آزمون، دانشجو و هر فرآیند اجرایی دیگر صورت پذیرد پایه و اساس ارزشیابی درست را اندازه گیری تشکیل می دهد. مهمترین وسیله اندازه گیری پیشرفت تحصیلی آزمون است و هر آزمون باید از ویژگیهایی برخوردار باشد دقت در ساخت آزمون منجر به افزایش اعتبار ارزشیابی می گردد و این امر بیانگر ضرورت تحلیل آزمون در جهت بر بستن راه به مشکلات آینده است. هدف از انجام این تحقیق تحلیل سوالات فیزیوپاتولوژی در دانشکده علوم پزشکی فسا.روش و ابزار: در این پژوهش هر یک از 1300 سوال مجموع سوالهای آزمون فیزیوپاتولوژی از نظر ضریب دشواری، ضریب تمیز، روایی، وجود گزینه های انحرافی و غیره مورد ارزیابی و تحلیل قرار گرفتند تا نقاط قوت و ضعف هر سوال و کل آزمون تعیین گردد.نتایج: نتایج کسب شده سوالات مقطع فیزیوپاتولوژی دروس بهداشت (61 سوال) عفونی (132 سوال) اعصاب (54 سوال) و داخلی (32 سوال) انجام شد که نتایج نشان داد دروس بهداشت با ضریب دشواری 66%، عفونی با ضریب دشواری 75%، اعصاب با ضریب دشواری 72% داخلی با ضریب دشواری 80% دارند.نتیجه گیری: بدیهی است که هر چه تشخیص یک سوال نزدیکتر به 50% باشد سوال بهتری خواهد بود. سوال با ضریب دشواری 50% معمولا دارای قدرت تشخیصی ایده آل است اما به هر حال ضریب دشواری بین 20-80% قابل قبول می باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مجیدی، فهیمه، و بناکار، بختیار. (1384). تحلیل سوالات فیزیوپاتولوژی در دانشکده علوم پزشکی در سال 1383. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 5(پیوست 14(ویژه نامه هفتمین همایش کشوری آموزش پزشکی))، 0-0. SID. https://sid.ir/paper/447867/fa

    Vancouver: کپی

    مجیدی فهیمه، بناکار بختیار. تحلیل سوالات فیزیوپاتولوژی در دانشکده علوم پزشکی در سال 1383. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1384؛5(پیوست 14(ویژه نامه هفتمین همایش کشوری آموزش پزشکی)):0-0. Available from: https://sid.ir/paper/447867/fa

    IEEE: کپی

    فهیمه مجیدی، و بختیار بناکار، “تحلیل سوالات فیزیوپاتولوژی در دانشکده علوم پزشکی در سال 1383،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 5، no. پیوست 14(ویژه نامه هفتمین همایش کشوری آموزش پزشکی)، pp. 0–0، 1384، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/447867/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی SID
    strs
    دانشگاه امام حسین
    بنیاد ملی بازیهای رایانه ای
    کلید پژوه
    ایران سرچ
    ایران سرچ
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button