مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

665
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

210
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی محتوای آموزشی کتاب «زبان انگلیسی برای دانشجویان دندانپزشکی» از دیدگاه دانشجویان دندانپزشکی

صفحات

 صفحه شروع 116 | صفحه پایان 122

چکیده

 سابقه و هدف نیازهای آموزشی دانشجویان, اهداف آن ها را از یادگیری مشخص نموده و موجب دقت بیش تر در برنامه ریزی و طراحی محتوای آموزشی می شود. یکی از این نیازها, دسترسی به کتاب های آموزشی مفید و با کیفیت است. این مطالعه به ارزیابی کتاب "زبان انگلیسی برای دانشجویان دندانپزشکی" توسط دانشجویان دندانپزشکی در سال 1397 پرداخته است. مواد و روش ها مطالعه حاضر مطالعه ای توصیفی مقطعی بوده و جامعه آماری شامل کلیه دانشجویان دانشکده دندانپزشکی ساری بود که درس زبان تخصصی 1 و 2 را گذرانده بودند. ابزار مطالعه شامل پرسشنامه ای طراحی شده براساس مدل ارزیابی Sheldon و مدل تغییریافته کریمی و شامل 6 حیطه بود. داده ها توسط نرم افزار آماری spss ver. 24 تحلیل شدند. یافته ها در این مطالعه 123 نفر بررسی شدند. مقایسه میانگین نمرات هر یک از حیطه ها بر حسب جنس بیان داشت که تفاوت های مشاهده شده از نظر آماری معنی دار نبود. در حیطه های موضوعات عملی, مطالب مرتبط با اهداف درس, موضوعات زبان شناسی و ترتیب محتوای آموزشی میانگین امتیازات93/1± 83/8 وامتیاز کسب شده از سوالات مربوط به مسائل مرتبط با موضوع و طرح بندی دروس, 86/1± 93/12بود. در مجموع میزان رضایت دانشجویان نسبت به کتاب "زبان انگلیسی برای دانشجویان دندانپزشکی "متوسط بود. استنتاج به منظور افزایش یادگیری دانشجویان در تالیف کتب, ضمن توجه به ذهن اکثریت مخاطبین, کتبی با تصاویر و تمارین با اشکال مختلف و ازوسایل کمک آموزشی مثل فیلم و انیمیشن استفاده شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    معبودی، آویده، خاکی، نسرین، موسی زاده، محمود، اقبالیان، آیدا، و شیوا، آتنا. (1398). ارزیابی محتوای آموزشی کتاب «زبان انگلیسی برای دانشجویان دندانپزشکی» از دیدگاه دانشجویان دندانپزشکی. مجله دانشگاه علوم پزشکی مازندران (نامه دانشگاه)، 29(173 )، 116-122. SID. https://sid.ir/paper/44822/fa

    Vancouver: کپی

    معبودی آویده، خاکی نسرین، موسی زاده محمود، اقبالیان آیدا، شیوا آتنا. ارزیابی محتوای آموزشی کتاب «زبان انگلیسی برای دانشجویان دندانپزشکی» از دیدگاه دانشجویان دندانپزشکی. مجله دانشگاه علوم پزشکی مازندران (نامه دانشگاه)[Internet]. 1398؛29(173 ):116-122. Available from: https://sid.ir/paper/44822/fa

    IEEE: کپی

    آویده معبودی، نسرین خاکی، محمود موسی زاده، آیدا اقبالیان، و آتنا شیوا، “ارزیابی محتوای آموزشی کتاب «زبان انگلیسی برای دانشجویان دندانپزشکی» از دیدگاه دانشجویان دندانپزشکی،” مجله دانشگاه علوم پزشکی مازندران (نامه دانشگاه)، vol. 29، no. 173 ، pp. 116–122، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/44822/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button