مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

837
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

وضعیت آموزش بالینی از دیدگاه دانشجویان پرستاری و مامایی

صفحات

 صفحه شروع 0 | صفحه پایان 0

کلیدواژه

ثبت نشده است

چکیده

 زمینه و هدف: آموزش بالینی فرآیندی پویا است که نیمی از زمان آموزش دوران تحصیلی دانشجویان پرستاری و مامایی را تشکیل می دهد. ارتقای کیفیت آموزش بالینی می تواند موجب تربیت پرستارانی با کفایت حرفه ای در حیطه های مختلف بالینی گردد. براین اساس پژوهش حاضر با هدف تعیین وضعیت آموزش بالینی از دیدگاه دانشجویان پرستاری و مامایی دانشکده های پرستاری و مامایی دانشگاههای علوم پزشکی شهید صدوقی یزد و اصفهان صورت گرفته است. روش و ابزار: این مطالعه از نوع زمینه ای بوده است و کلیه دانشجویان ترم ششم و بالاتر که تمایل به شرکت در پژوهش داشتند پرسشنامه شامل اطلاعات دموگرافیکو سوالات بازو بسته درباره برنامه آموزشی، ارزشیابی بازده کلی برنامه آموزش بالینی و مناسب ترین زمان برای آموزش بالینی را تکمیل نموده اند. داده ها با استفاده از نرم افزار آماری  spssمورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است.نتایج: نتایج حاصل از این پژوهش بیانگر آن است که دیدگاه 73% دانشجویان پرستاری و مامایی نسبت به وضعیت آموزش بالینی در چهار بعد از پنج بعد یاد شده بد و بسیار بد می باشد و بهترین زمان (شیفت کاری) برای آموزش بالینی صبح ذکر شده است. تفاوت معنی دار میان نظریات گروههای مختلف مشاهده نشد. هم چنین نتایج نشانگر آن است که هیچیک از ابعاد آموزش بالینی اعم از برنامه آموزشی، نحوه کار آموزش دهندگان، امکانات و تجهیزات، نقش اعضای دیگر تیم بهداشتی و بازده کلی آموزش از دیدگاه دانشجویان دو دانشکده مورد قبول نبوده و رضایت خاطر آنها را تامین نمی کند.نتیجه گیری: با توجه به نتایج حاصله بنظر می رسد افزایش مهارتهای بالینی آموزش دهندگان، ارایه طرح درس، ارتقای انگیزه در جریان جهت ارایه کارآموزی موثرتر، متناسب نمودن تعداد دانشجو و بیمار، ایجاد هماهنگی لازم میان برنامه آموزشی و محیط ارایه خدمات و فراهم نمودن امکانات و تجهیزات می تواند به افزایش کارآیی آموزش بالینی در دانشکده های پرستاری و مامایی کمک کند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    شهبازی، لیلا، و سلیمی، طاهره. (1384). وضعیت آموزش بالینی از دیدگاه دانشجویان پرستاری و مامایی. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 5(پیوست 14(ویژه نامه هفتمین همایش کشوری آموزش پزشکی))، 0-0. SID. https://sid.ir/paper/448689/fa

    Vancouver: کپی

    شهبازی لیلا، سلیمی طاهره. وضعیت آموزش بالینی از دیدگاه دانشجویان پرستاری و مامایی. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1384؛5(پیوست 14(ویژه نامه هفتمین همایش کشوری آموزش پزشکی)):0-0. Available from: https://sid.ir/paper/448689/fa

    IEEE: کپی

    لیلا شهبازی، و طاهره سلیمی، “وضعیت آموزش بالینی از دیدگاه دانشجویان پرستاری و مامایی،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 5، no. پیوست 14(ویژه نامه هفتمین همایش کشوری آموزش پزشکی)، pp. 0–0، 1384، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/448689/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button