Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,100
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی مساله رشد کاذب از منظر آسیب شناسی بین دانش آموزان ایران

صفحات

 صفحه شروع 0 | صفحه پایان 0

کلیدواژه

چکیده

 مطالعات مستمر ما با استفاده از ابزارهای متعدد روش شناختی علوم اعصاب در طول دو دهه گذشته روی استرس و سهم آن در سبب شناسی, بیماری های روانی متمرکز بوده است. نتایج این مطالعات نشان می دهد که استرس از طریق افزایش سطح سیناپسی منوآمین های مغز خصوصا در دستگاه لیمبیک زمینه سازش را در فرد فراهم می کند. چنانچه استرس غیرقابل کنترل و خارج از تحمل فرد باشد, ممکن است منجر به اختلالات شخصیتی و یا بیماری های روانی گردد. با این حال دو عامل وراثت و سن ممکن است مسیر و نوع اختلال یا بیماری را معین کند. بنابراین سن و مراحل رشد و توجه به آن در آموزش و پرورش از نظر سلامت روانی به اندازه زمینه وراثتی حایز اهمیت است. خصوصا مقطع سنی 11 تا 21 سال به علت وقوع مرحله بلوغ, از نظر سطح استروئیدها و برتری فعالیت دستگاه لیمبیک نسبت به تالاموکورتیکال ویژگی قابل توجهی دارد. هدف مطالعه حاضر در وهله اول طبقه بندی, بررسی علل شیوع اختلالات رفتاری در نوجوانان است. در وهله دوم بر مبنای نشانگان جمع آوری شده, نامگذاری پدیده رفتاری وابسته به زمان و مکان, بر اساس روان تن – کارشناسی (سایکوفیزیولوژی) و آسیب شناسی روانی (سایکوپاتولوژی) آن در سطح ملکولی و ساختاری مغز مورد نظر قرار گرفت. مطالعات بالینی که بر اساس ثبت مشاهدات تجربی انجام گرفت, نشان داد که درصد قابل ملاحظه ای از اختلالات رفتاری نوجوانان مذهبی پدیده, وابسته به زمان است. ضمن مطالعه توصیفی, ثبت و جمع آوری نشانگان این پدیده وابسته به سن, سایکوفیزیولوژی رشد و سایکوپاتولوژی اختلال رشد بررسی شد. بر اساس داده های مطالعات مستمر دو دهه گذشته, و در روشنایی یافته های منتشر شده در ادبیات جاری بین المللی, این پدیده «رشد کاذب» نام گذاری گردید. اهمیت این پدیده در ادغام ویژه عوامل استرس, وراثت, محیط, تکامل و توازن ساختارهای مغزی, و ویژگی ساز و کارهای سیستم های منوآمینرژیک و استروئیدهای مغز در سایکوفیزیولوژی و سایکوپاتولوژی اختلال است از طرف دیگر شیوع این پدیده به علت نقش پذیری از عوامل اجتماعی, تربیتی و فقر, یا ادغام فرهنگی پیچیدگی خاصی دارد ک باید مورد نظر مربیان و نظریه پردازان تربیت باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    وهاب زاده، عبدالوهاب. (1384). بررسی مساله رشد کاذب از منظر آسیب شناسی بین دانش آموزان ایران. پژوهش در مسایل تعلیم و تربیت، -(1-2)، 0-0. SID. https://sid.ir/paper/448959/fa

    Vancouver: کپی

    وهاب زاده عبدالوهاب. بررسی مساله رشد کاذب از منظر آسیب شناسی بین دانش آموزان ایران. پژوهش در مسایل تعلیم و تربیت[Internet]. 1384؛-(1-2):0-0. Available from: https://sid.ir/paper/448959/fa

    IEEE: کپی

    عبدالوهاب وهاب زاده، “بررسی مساله رشد کاذب از منظر آسیب شناسی بین دانش آموزان ایران،” پژوهش در مسایل تعلیم و تربیت، vol. -، no. 1-2، pp. 0–0، 1384، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/448959/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی SID
    strs
    دانشگاه امام حسین
    بنیاد ملی بازیهای رایانه ای
    کلید پژوه
    ایران سرچ
    ایران سرچ
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا