Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

697
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه انگیزه پیشرفت، فشارزاهای روانی تحصیلی و رضایت از دانشگاه و رشته تحصیلی بین دانشجویان موفق و ناموفق دانشگاه علوم پزشکی اهواز

صفحات

 صفحه شروع 0 | صفحه پایان 0

کلیدواژه

ثبت نشده است

چکیده

 زمینه و هدف: شکست تحصیلی و پیامدهای آن بین دانشجویان از اهم مسایل آموزش عالی کشور ماست. پژوهش های زیادی پیرامون تبیین عوامل موثر در شکست تحصیلی دانشجویان انجام گرفته است تا بتوان از نتایج آن برای بهبود فرآیند تحصیل در دانشگاه یاری گرفت. تحقیق حاضر نیز در همین راستا انجام گرفته است. این پژوهش بر اساس چهار فرضیه طراحی و اجرا شد: بین فشارزاهای روانی تحصیلی دانشجویان موفق و ناموفق تفاوت وجود دارد. بین انگیزه پیشرفت دانشجویان موفق و ناموفق تفاوت وجود دارد. بین رضایت از رشته تحصیلی دانشجویان موفق و ناموفق تفاوت وجود دارد. بین رضایت از دانشگاه محل تحصیلی دانشجویان موفق و ناموفق تفاوت وجود دارد.روش و ابزار: نمونه ای از یکصد نفر از دانشجویان مشروط دانشگاه علوم پزشکی اهواز در سال تحصیلی 82-83 انتخاب شده بودند. از بین دانشجویان هم ورودی آن ها که معدل تحصیلی بالاتر از 16 داشتند نمونه ای معادل بطور تصادفی انتخاب شد. ابزارهای تحقیق شامل فشارزاهای تحصیلی روانی (دارای چهار خرده مقیاس فشارزاهای فارغ التحصیلی، محیط خوابگاهی، شرایط آموزشی و محیط آموزشی)، انگیزه پیشرفت، رضایت از رشته تحصیلی و رضایت از دانشگاه بودند (همگی این ابزارها از روایی و پایایی مناسبی برخوردار بودند).نتایج: بدست آمده از بررسی فرضیه ها نشان داد که دانشجویان موفق از انگیزه پیشرفت کمتری برخوردار بودند. از رشته تحصیلی خود رضایت کمتری داشتند. دانشجویان موفق از فشارزاهای فارغ التحصیلی، محیط خوابگاهی، شرایط آموزشی و محیط آموزشی کمتری تجربه کرده اند. ولی بین دو گروه دانشجو در رضایت از دانشگاه تفاوت معنی داری وجود نداشته است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مطلق، محمداسماعیل، الهام پور، حسین، و شکورنیا، عبدالحسین. (1384). مقایسه انگیزه پیشرفت, فشارزاهای روانی تحصیلی و رضایت از دانشگاه و رشته تحصیلی بین دانشجویان موفق و ناموفق دانشگاه علوم پزشکی اهواز. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 5(پیوست 14(ویژه نامه هفتمین همایش کشوری آموزش پزشکی))، 0-0. SID. https://sid.ir/paper/449418/fa

    Vancouver: کپی

    مطلق محمداسماعیل، الهام پور حسین، شکورنیا عبدالحسین. مقایسه انگیزه پیشرفت, فشارزاهای روانی تحصیلی و رضایت از دانشگاه و رشته تحصیلی بین دانشجویان موفق و ناموفق دانشگاه علوم پزشکی اهواز. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1384؛5(پیوست 14(ویژه نامه هفتمین همایش کشوری آموزش پزشکی)):0-0. Available from: https://sid.ir/paper/449418/fa

    IEEE: کپی

    محمداسماعیل مطلق، حسین الهام پور، و عبدالحسین شکورنیا، “مقایسه انگیزه پیشرفت, فشارزاهای روانی تحصیلی و رضایت از دانشگاه و رشته تحصیلی بین دانشجویان موفق و ناموفق دانشگاه علوم پزشکی اهواز،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 5، no. پیوست 14(ویژه نامه هفتمین همایش کشوری آموزش پزشکی)، pp. 0–0، 1384، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/449418/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی SID
    strs
    دانشگاه امام حسین
    بنیاد ملی بازیهای رایانه ای
    کلید پژوه
    ایران سرچ
    ایران سرچ
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا