Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,190
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

931
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

3

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه سوگیری توجه در نوجوانان مبتلا به اختلال هراس اجتماعی و نوجوانان بهنجار

صفحات

 صفحه شروع 56 | صفحه پایان 67

چکیده

 هدف: هدف پژوهش حاضر مقایسه سوگیری توجه (نسبت به چهره های خشمگین, شاد و اشیا) در افراد مبتلا به هراس اجتماعی و افراد بهنجار بود.روش: گروه مبتلا به هراس اجتماعی هشت نفر بودند که با استفاده از مقیاس غربالگری هراس اجتماعی و مصاحبه بالینی انتخاب و با 12 نفر از گروه شاهد, در متغیرهای سن, جنسیت و سطح تحصیلات همتا شدند. سپس, آزمون رایانه ای «پروب دات تصویری» با استفاده از تصاویر واقعی چهره در دو گروه اجرا شد.یافته ها: نتایج که با روش تکرار سنجش مختلط و آزمون تعقیبی LSD تحلیل شد, حاکی از آن بود که افراد مبتلا به هراس اجتماعی, در مقایسه با گروه شاهد, اجتناب خود را از چهره های خشمگین نشان می دهند.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

سرافراز، مهدی رضا، تقوی، سیدمحمدرضا، گودرزی، محمدعلی، و محمدی، نوراله. (1388). مقایسه سوگیری توجه در نوجوانان مبتلا به اختلال هراس اجتماعی و نوجوانان بهنجار. تازه های علوم شناختی، 11(1 (مسلسل 41))، 56-67. SID. https://sid.ir/paper/449566/fa

Vancouver: کپی

سرافراز مهدی رضا، تقوی سیدمحمدرضا، گودرزی محمدعلی، محمدی نوراله. مقایسه سوگیری توجه در نوجوانان مبتلا به اختلال هراس اجتماعی و نوجوانان بهنجار. تازه های علوم شناختی[Internet]. 1388؛11(1 (مسلسل 41)):56-67. Available from: https://sid.ir/paper/449566/fa

IEEE: کپی

مهدی رضا سرافراز، سیدمحمدرضا تقوی، محمدعلی گودرزی، و نوراله محمدی، “مقایسه سوگیری توجه در نوجوانان مبتلا به اختلال هراس اجتماعی و نوجوانان بهنجار،” تازه های علوم شناختی، vol. 11، no. 1 (مسلسل 41)، pp. 56–67، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/449566/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا