Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,382
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

473
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه اثربخشی خود تنظیمی رفتار توجهی، خودتنظیمی رفتار انگیزشی و خودتعلیمی کلامی بر نشانه های اختلال بیش فعالی همراه با نقص توجه

صفحات

 صفحه شروع 191 | صفحه پایان 212

چکیده

 پژوهش حاضر به بررسی اثربخشی آموزش خودتنظیمی رفتارهای توجهی, خودتنظیمی رفتارهای انگیزشی و خودتعلیمی کلامی بر نشانه های نقص توجه و بیش فعالی می پردازد. دانش آموزان پسر پایه سوم ابتدایی مبتلا به اختلال بیش فعالی همراه با نقص توجه شهر تبریز به عنوان جامعه مورد پژوهش انتخاب گردید. با بهره گیری از روش غربالگری, مصاحبه تشخیصی و پرسشنامه علایم مرضی کودکان (CSI-4) تعداد 40 دانش آموز مبتلا به اختلال بیش فعالی همراه با نقص, به عنوان نمونه انتخاب شدند و در گروه های چهارگانه (خودتنظیمی رفتارهای توجهی, خودتنظیمی رفتارهای انگیزشی و خودتعلیمی کلامی و کنترل) جایگزین شدند. برای تحلیل نتایج, از روش تحلیل واریانس برای اندازه گیری های مکرر استفاده شد. نتایج تحلیل های به عمل آمده نشان دادند: الف) آموزش راهبردی خودتنظیمی رفتارهای توجهی اثرات معنادار بر کاهش نشانه های نقص توجه دانش آموزان مبتلا به اختلال بیش فعالی همراه با نقص توجه دارد. ب) آموزش راهبردهای خودتنظیمی رفتارهای انگیزشی و خودتعلیمی کلامی, اثرات معنادار بر کاهش نشانه های بیش فعالی دانش آموزان مبتلا به اختلال بیش فعالی دارند.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

مرادی، علیرضا، هاشمی نصرت آباد، تورج، فرزاد، ولی اله، بیرامی، منصور، و کرامتی، هادی. (1388). مقایسه اثربخشی خود تنظیمی رفتار توجهی, خودتنظیمی رفتار انگیزشی و خودتعلیمی کلامی بر نشانه های اختلال بیش فعالی همراه با نقص توجه. پژوهش های نوین روانشناختی (روانشناسی دانشگاه تبریز)، 4(13)، 191-212. SID. https://sid.ir/paper/450182/fa

Vancouver: کپی

مرادی علیرضا، هاشمی نصرت آباد تورج، فرزاد ولی اله، بیرامی منصور، کرامتی هادی. مقایسه اثربخشی خود تنظیمی رفتار توجهی, خودتنظیمی رفتار انگیزشی و خودتعلیمی کلامی بر نشانه های اختلال بیش فعالی همراه با نقص توجه. پژوهش های نوین روانشناختی (روانشناسی دانشگاه تبریز)[Internet]. 1388؛4(13):191-212. Available from: https://sid.ir/paper/450182/fa

IEEE: کپی

علیرضا مرادی، تورج هاشمی نصرت آباد، ولی اله فرزاد، منصور بیرامی، و هادی کرامتی، “مقایسه اثربخشی خود تنظیمی رفتار توجهی, خودتنظیمی رفتار انگیزشی و خودتعلیمی کلامی بر نشانه های اختلال بیش فعالی همراه با نقص توجه،” پژوهش های نوین روانشناختی (روانشناسی دانشگاه تبریز)، vol. 4، no. 13، pp. 191–212، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/450182/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا