مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

771
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

486
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ویژگی های روانسنجی پرسشنامه ارزیابی دانشجویان از تدریس اثربخش

صفحات

 صفحه شروع 133 | صفحه پایان 151

چکیده

 هدف پژوهش حاضر بررسی ویژگی های روانسنجی پرسشنامه ارزیابی دانشجویان از تدریس اثربخش بود. در کل 600 دانشجوی دانشگاه سمنان (294 پسر و 306 دختر) در این مطالعه شرکت نموده و پرسشنامه ارزیابی دانشجویان از تدریس اثربخش را تکمیل نمودند. تحلیل اعتبار, همبستگی سوال - نمره کل و تحلیل عاملی اکتشافی اجرا شد. تحلیل عاملی اکتشافی ساختار عاملی ابزار را برای اساتید کارآمد شامل عامل های یادگیری, علاقه مندی استاد, سازماندهی مطالب, تعامل گروهی, رابطه استاد دانشجو, جامعیت مطلب و تکالیف نشان داد. اما برای اساتید ناکارآمد ساختار عاملی تا اندازه ای متفاوت بود. هماهنگی درونی پرسشنامه ارزیابی دانشجویان از تدریس اثربخش بالا بود (آلفای کرنباخ برای اساتید کارآمد و ناکارآمد به ترتیب 0.93 و 0.95 بود). تمامی گویه ها توانایی تمیز اساتید کارآمد از ناکارآمد را داشتند. تلویحات کاربردی یافته ها مورد بحث قرار گرفت.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    طالع پسند، سیاوش، بیگدلی، ایمان اله، و جوکار، مهران. (1388). ویژگی های روانسنجی پرسشنامه ارزیابی دانشجویان از تدریس اثربخش. پژوهش های نوین روانشناختی (روانشناسی دانشگاه تبریز)، 4(15)، 133-151. SID. https://sid.ir/paper/452316/fa

    Vancouver: کپی

    طالع پسند سیاوش، بیگدلی ایمان اله، جوکار مهران. ویژگی های روانسنجی پرسشنامه ارزیابی دانشجویان از تدریس اثربخش. پژوهش های نوین روانشناختی (روانشناسی دانشگاه تبریز)[Internet]. 1388؛4(15):133-151. Available from: https://sid.ir/paper/452316/fa

    IEEE: کپی

    سیاوش طالع پسند، ایمان اله بیگدلی، و مهران جوکار، “ویژگی های روانسنجی پرسشنامه ارزیابی دانشجویان از تدریس اثربخش،” پژوهش های نوین روانشناختی (روانشناسی دانشگاه تبریز)، vol. 4، no. 15، pp. 133–151، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/452316/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button