مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,435
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

649
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رابطه سبک اسناد و منبع کنترل با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 12

چکیده

 تاریخچه شکست های تحصیلی دانش آموزان نقش سبک اسناد و منبع کنترل را به عنوان یکی از عمده ترین عوامل موثر به روشنی نشان می دهد. بر این اساس پژوهش حاضر به بررسی رابطه سبک اسناد و منبع کنترل بر پیشرفت تحصیلی پرداخت. به منظور اجرای پژوهش نمونه ای با حجم 467 نفر از دانش آموزان با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی مرحله ای, از پنج منطقه (شمال, جنوب, شرق, غرب, مرکز) آموزش و پرورش شهر تهران انتخاب شد. برای جمع آوری اطلاعات از پرسشنامه سبک اسناد کودکان (1984) و پرسشنامه منبع کنترل ناویکی – استریکلند کودکان (1973) و برای سنجش پیشرفت تحصیلی از معدل دانش آموزان بهره گرفته شد. اطلاعات جمع آوری شده با استفاده از روش آماری رگرسیون لوجستیک مورد تجزیه تحلیل قرار گرفت. یافته های پژوهش نشان می دهد سبک اسناد قادر به پیش بینی پیشرفت تحصیلی است. از طرف دیگر, منبع کنترل درونی نیز می تواند پیشرفت تحصیلی را پیش بینی کند. با توجه به یافته های این پژوهش می توان با سبک اسناد و منبع کنترل مناسب از شکست های مکرر دانش آموزان جلوگیری به عمل آورد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    جعفری روشن، مرجان، و اعتماد، مهرناز. (1389). رابطه سبک اسناد و منبع کنترل با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان. تحقیقات روانشناختی، 2(6)، 1-12. SID. https://sid.ir/paper/452685/fa

    Vancouver: کپی

    جعفری روشن مرجان، اعتماد مهرناز. رابطه سبک اسناد و منبع کنترل با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان. تحقیقات روانشناختی[Internet]. 1389؛2(6):1-12. Available from: https://sid.ir/paper/452685/fa

    IEEE: کپی

    مرجان جعفری روشن، و مهرناز اعتماد، “رابطه سبک اسناد و منبع کنترل با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان،” تحقیقات روانشناختی، vol. 2، no. 6، pp. 1–12، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/452685/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button