مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,318
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,275
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

گزارش کوتاه: ارتباط خودکارآمدی و انگیزه پیشرفت با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان مبتلا به ناتوانی یادگیری

صفحات

 صفحه شروع 329 | صفحه پایان 333

چکیده

 سابقه و هدف: خودکارآمدی و انگیزه پیشرفت از مهم ترین عوامل پیش بینی کننده پیشرفت تحصیلی است. هدف از این پژوهش, بررسی ارتباط باورهای خودکارآمدی و انگیزه پیشرفت با پیشرفت تحصیلی در دانش آموزان با ناتوانی یادگیری می باشد.مواد و روش ها: 32 دانش آموز با ناتوانی یادگیری به پرسشنامه های خودکارآمدی Sherer و انگیزه پیشرفت Hermans پاسخ دادند. نمره توصیفی ترم اول دانش آموزان به عنوان مقیاس پیشرفت تحصیلی در نظر گرفته شد. داده ها با استفاده از آزمون های همبستگی و رگرسیون مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.یافته ها: 79.4 درصد از آزمودنی ها پسر بودند. دانش آموزان در پایه تحصیلی دوم تا پنجم ابتدایی بوده اند و میانگین سنی دانش آموزان 9±889 سال بود. خودکارآمدی و انگیزه پیشرفت ارتباط معنی داری با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان داشت (p<0.001, p<0.05). انگیزه پیشرفت موثرین مولفه در پیشرفت تحصیلی آنان بود (p<0.001).استنتاج: بر اساس یافته ها خودکارآمدی و انگیزه پیشرفت از عوامل موثر در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان با ناتوانی یادگیری می باشد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مطهری نژاد، فاطمه، سید، سپیده، رضایی، علی محمد، حیدریه، سیده مرضیه، و نوروزی، ریحانه. (1394). گزارش کوتاه: ارتباط خودکارآمدی و انگیزه پیشرفت با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان مبتلا به ناتوانی یادگیری. مجله دانشگاه علوم پزشکی مازندران (نامه دانشگاه)، 25(132)، 329-333. SID. https://sid.ir/paper/45280/fa

    Vancouver: کپی

    مطهری نژاد فاطمه، سید سپیده، رضایی علی محمد، حیدریه سیده مرضیه، نوروزی ریحانه. گزارش کوتاه: ارتباط خودکارآمدی و انگیزه پیشرفت با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان مبتلا به ناتوانی یادگیری. مجله دانشگاه علوم پزشکی مازندران (نامه دانشگاه)[Internet]. 1394؛25(132):329-333. Available from: https://sid.ir/paper/45280/fa

    IEEE: کپی

    فاطمه مطهری نژاد، سپیده سید، علی محمد رضایی، سیده مرضیه حیدریه، و ریحانه نوروزی، “گزارش کوتاه: ارتباط خودکارآمدی و انگیزه پیشرفت با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان مبتلا به ناتوانی یادگیری،” مجله دانشگاه علوم پزشکی مازندران (نامه دانشگاه)، vol. 25، no. 132، pp. 329–333، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/45280/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button