مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,183
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

958
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

4

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نقش مولفه های برنامه درسی پنهان در هویت علمی دانشجویان (مطالعه موردی: دانشگاه فردوسی مشهد)

صفحات

 صفحه شروع 3 | صفحه پایان 29

چکیده

 این مطالعه که با هدف بررسی تحول هویت علمی در میان دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد انجام گرفته است, دارای دو مرحله کمی و کیفی است. در مرحله اول, 289 نفر از دانشجویان سه رشته علوم تربیتی - شیمی و مهندسی برق که در سه مقطع ترم 1- ترم 4 و 5 - و ترم آخر به تحصیل اشتغال داشته اند, انتخاب شده و هویت علمی آنان مورد بررسی و مقایسه قرار گرفته است. پس با بهره گیری از مدل پژوهش خبرگی و نقادی آیزنر و با استفاده از مشاهده و مصاحبه, نقش هر یک از مولفه های برنامه درسی در کاهش این هویت مورد بررسی قرار گرفته است. مولفه های استاد, دانشجو, مکان فیزیکی, روش تدریس, ارزش یابی, محتوا و قوانین و مقررات, از جمله عوامل برنامه, درسی هستند که نقش آنها در کاهش هویت علمی دانشجویان مورد کاوش قرار گرفته است.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

مهرام، بهروز، ساکتی، پرویز، مسعودی، اکبر، و مهرمحمدی، محمود. (1385). نقش مولفه های برنامه درسی پنهان در هویت علمی دانشجویان (مطالعه موردی: دانشگاه فردوسی مشهد). مطالعات برنامه درسی، 1(3)، 3-29. SID. https://sid.ir/paper/452830/fa

Vancouver: کپی

مهرام بهروز، ساکتی پرویز، مسعودی اکبر، مهرمحمدی محمود. نقش مولفه های برنامه درسی پنهان در هویت علمی دانشجویان (مطالعه موردی: دانشگاه فردوسی مشهد). مطالعات برنامه درسی[Internet]. 1385؛1(3):3-29. Available from: https://sid.ir/paper/452830/fa

IEEE: کپی

بهروز مهرام، پرویز ساکتی، اکبر مسعودی، و محمود مهرمحمدی، “نقش مولفه های برنامه درسی پنهان در هویت علمی دانشجویان (مطالعه موردی: دانشگاه فردوسی مشهد)،” مطالعات برنامه درسی، vol. 1، no. 3، pp. 3–29، 1385، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/452830/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button