مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,206
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

386
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر رویکرد مبادله رهبر- پیرو بر رضایت شغلی کارکنان شعبه های تامین اجتماعی تهران

صفحات

 صفحه شروع 67 | صفحه پایان 84

چکیده

 یکی از عوامل موثر بر رضایت کارکنان, رابطه آنان با مدیر مستقیم شان است. رویکرد مبادله رهبر- پیرو بر رابطه مبادله ای منحصر به فرد میان مدیر و کارمند تاکید داشته و مخالف قضیه استفاده از یک سبک خاص برای تمامی کارکنان است. رابطه مبادله ای میان مدیر و کارمند می تواند خوب و باکیفیت و یا ضعیف و کم کیفیت باشد. براین اساس, تحقیق کمی حاضر در میان 182 کارمند شعب تامین اجتماعی تهران دریافت که رابطه مبادله ای خوب میان مدیر و کارمند, موجب افزایش رضایت درونی, بیرونی و عمومی کارکنان می شود. از طرفی, نتایج نشان داد که رابطه مبادله ای ضعیف صرفا بر رضایت بیرونی کارمند تاثیر معناداری دارد. لذا حتی با اینکه رابطه مبادله ای مدیر و کارمند ضعیف است, سایر عوامل موثر بر نیازهای بیرونی ممکن است به حدی قوی باشند که رابطه مبادله ای ضعیف میان مدیر و کارمند نتواند رضایت شغلی را تحت الشعاع خود قرار دهد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رسولی، رضا، و شهایی، بهنام. (1388). تاثیر رویکرد مبادله رهبر- پیرو بر رضایت شغلی کارکنان شعبه های تامین اجتماعی تهران. چشم انداز مدیریت بازرگانی (چشم انداز مدیریت (پیام مدیریت))، 9(33)، 67-84. SID. https://sid.ir/paper/453605/fa

    Vancouver: کپی

    رسولی رضا، شهایی بهنام. تاثیر رویکرد مبادله رهبر- پیرو بر رضایت شغلی کارکنان شعبه های تامین اجتماعی تهران. چشم انداز مدیریت بازرگانی (چشم انداز مدیریت (پیام مدیریت))[Internet]. 1388؛9(33):67-84. Available from: https://sid.ir/paper/453605/fa

    IEEE: کپی

    رضا رسولی، و بهنام شهایی، “تاثیر رویکرد مبادله رهبر- پیرو بر رضایت شغلی کارکنان شعبه های تامین اجتماعی تهران،” چشم انداز مدیریت بازرگانی (چشم انداز مدیریت (پیام مدیریت))، vol. 9، no. 33، pp. 67–84، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/453605/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button