مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

839
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه رویکرد یادگیری و مطالعه دانشجویان کارشناسی پیوسته پرستاری و مامایی دانشکده پرستاری و مامایی حضرت فاطمه (س) دانشگاه علوم پزشکی شیراز

صفحات

 صفحه شروع 39 | صفحه پایان 39

چکیده

 مقدمه: تحقیقات نشان داده است که بین نحوه تدریس, میزان انتظار از دانشجویان, روشهای ارزیابی و رویکرد یادگیری رابطه وجود دارد. بر اساس رویکردهای یادیگری دانشجویان به سه دسته فراگیر عمیق, فراگیر سطحی و یا فراگیر استراتژیک تقسیم می شوند. این مطالعه برای مقایسه رویکردهای یادگیری دانشجویان کارشناسی پرستاری و مامایی در دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی شیراز انجام شد.روش و اجرا: هر جمله فارسی پرسشنامه 52 سوالی که توسط تیت, انت ویستل و مک کیون طراحی شده بود مورد استفاده قرار گرفت. پرسشنامه همچنین شامل سوالاتی در مورد خصوصیات جمعیت شناختی دانشجویان از قبیل سن, جنس, سال تحصیلی و میزان علاقه و معدل آنان بود.نتایج: 174 دانشجوی پرستاری و 56 دانشجوی مامایی پرسشنامه را تکمیل نمودند. به ترتیب 64.4 درصد, 22.4 و 135.2 دانشجویان پرستاری رویکردهای عمیق, سطحی و استراتژیک داشتند. برای دانشجویان مامایی این درصدها به ترتیب 62.5 درصد, 10.7 درصد و 26.8 درصد بود. بین دانشجویان مامایی و پرستاری در استفاده از رویکردهای عمیق و سطحی متفاوتی وجود نداشت ولی دانشجویان مامایی به صورت معنی داری بیشتر از رویکرد استراتژیک استفاده می کردند. بین سال تحصیلی دانشجویان مامایی و استفاده آنان از رویکرد سطحی همبستگی منفی وجود نداشت. علاوه بر این میزان علاقه و معدل دانشجویان پرستاری و مامایی و استفاده از رویکرد استراتژیک همبستگی مثبتی وجود داشت.بحث: نتایج مطالعه نشان می دهد که بین دانشجویان پرستاری و مامایی در استفاده از رویکردهای عمیق و استراتژیک تفاوت وجود ندارد ولی در بکارگیری رویکرد سطحی متفاوت بودند. همچنین دانشجویانی که رویکرد عمیق را استفاده می کردند معدل بالاتر و میزان علاقه بیشتری به رشته تحصیلی خود داشتند.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    منصوری، پریسا، سلطانی شیرازی، علیرضا، راهمی، فهیمه، موسوی نسب، شمسی، و آیت الهی، مسعود. (1382). مقایسه رویکرد یادگیری و مطالعه دانشجویان کارشناسی پیوسته پرستاری و مامایی دانشکده پرستاری و مامایی حضرت فاطمه (س) دانشگاه علوم پزشکی شیراز. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 3((ویژه نامه 10))، 39-39. SID. https://sid.ir/paper/453985/fa

    Vancouver: کپی

    منصوری پریسا، سلطانی شیرازی علیرضا، راهمی فهیمه، موسوی نسب شمسی، آیت الهی مسعود. مقایسه رویکرد یادگیری و مطالعه دانشجویان کارشناسی پیوسته پرستاری و مامایی دانشکده پرستاری و مامایی حضرت فاطمه (س) دانشگاه علوم پزشکی شیراز. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1382؛3((ویژه نامه 10)):39-39. Available from: https://sid.ir/paper/453985/fa

    IEEE: کپی

    پریسا منصوری، علیرضا سلطانی شیرازی، فهیمه راهمی، شمسی موسوی نسب، و مسعود آیت الهی، “مقایسه رویکرد یادگیری و مطالعه دانشجویان کارشناسی پیوسته پرستاری و مامایی دانشکده پرستاری و مامایی حضرت فاطمه (س) دانشگاه علوم پزشکی شیراز،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 3، no. (ویژه نامه 10)، pp. 39–39، 1382، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/453985/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button